Met een eID kan een consument online en realtime gegevens delen door zich te identificeren met een eID. Ontdek wat dit voor uw organisatie kan betekenen.

Gepubliceerd op: 10 maart 2021

Steeds meer consumenten verwachten de online aankoop van een product of dienst, volledig online af te kunnen wikkelen. Voor sommige aankopen is de identificatie van de consument of het verkrijgen van gegevens over de consument noodzakelijk. Maar uitstapjes naar de fysieke wereld passen niet bij de verwachting van de consument.

Elektronische identiteitsbewijzen zoals DigiD en iDIN bieden in veel gevallen uitkomst. Burgers en consumenten kunnen zich online identificeren en gegevens delen zodat de customer journey online voortgezet kan worden.

In dit webinar vertellen wij u graag meer over elektronisch identiteitsbewijzen en hoe u deze in uw digitale customer journey kunt toepassen. Aan de hand van voorbeelden, demonstraties én toekomstige ontwikkelingen krijgt u een volledig overzicht van de mogelijkheden.

Agenda:

  • Welke probleem lossen we op (consument verwacht online aankoop van product of dienst volledig online af te kunnen afronden)
  • Wat bereikt de merchant met een eID
  • Wat is Signicat en waarom is het goed met Signicat samen te werken
  • Welke eIDs kennen we in Nederland (Idin en Digid)
  • Demo van iDIN
  • Demo van DigiD (?)
  • Call to Action
  • Afsluiting

De webinar is in het Nederlands en duurt ongeveer 45 minuten. De presentatie was in handen van Quinten Jansen, Product Manager en Edwin de Ron, Sr Account Executive.

Terugkijken van de webinar kan via de onderstaande button.