Vervang papieren processen door een milieuvriendelijke portal voor elektronische ondertekening waar beveiliging en gebruiksgemak samenkomen.
Geen integratie of configuratie vereist: ga binnen 1 minuut aan de slag.
Signicat Sign Portal biedt geverifieerde elektronische handtekeningen via één eenvoudige online interface. Via de portal kunnen contracten, overeenkomsten en andere belangrijke documenten worden ondertekend. Daarbij wordt gebruikgemaakt van elektronische identiteiten (iDIN, DigiD en itsme), zodat u zeker weet wie het document heeft ondertekend.

Ga eenvoudig aan de slag
Neem de portal binnen 1 minuut in gebruik. Geen installatie of integraties vereist.

Gebruiksvriendelijk en geavanceerd
Een eenvoudige gebruikerservaring met het hoogste niveau van gegevensbeveiliging.

Handtekeningen waar u op kunt vertrouwen
Juridisch bindende handtekeningen met ruim 20 Europese eID’s en eenmalige wachtwoorden via sms.

Makkelijk elektronisch ondertekenen
Eenvoudige oplossing voor geavanceerde elektronische handtekeningen.
Snelle configuratie
Met Signicat Sign Portal heeft u via een gebruiksvriendelijke interface toegang tot geavanceerde functies voor elektronische ondertekening. De implementatie is zeer eenvoudig: u hoeft geen software te installeren en er zijn ook geen integraties nodig. U hoeft alleen maar een abonnement te kiezen en een account aan te maken. Daarna kunt u meteen met de portal aan de slag.


Juridisch bindende handtekeningen
Signicat Sign Portal verifieert de identiteit van de ondertekenaar via elektronische ID’s (eID’s), zoals iDIN in Nederland en itsme in België. Hierdoor weet u precies wie het document heeft ondertekend en wanneer dat is gebeurd. Op deze manier is het mogelijk om zelfs de meest belangrijke en vertrouwelijke documenten veilig digitaal te laten ondertekenen. Het afdrukken of scannen van documenten of stukken via de post versturen is niet meer nodig.
Veiligheid en naleving van de AVG
De portal heeft een configureerbaar beleid inzake het bewaren van gegevens. Dit betekent dat gegevens automatisch na een bepaalde tijd of ad hoc op verzoek van de klant kunnen worden verwijderd. Er wordt slechts een minimale set persoonsgegevens gebruikt in logbestanden, die periodiek worden verwijderd. Ook beveiligde overdracht van ondertekende documenten naar de ontvangers/ondertekenaars is mogelijk. Signicat treedt, conform de AVG, op als verwerker namens de verwerkingsverantwoordelijk (klant) en hanteert een verwerkersovereenkomst waarin de gegevensverwerking in de gebruikte oplossingen is vastgelegd.

De belangrijkste kenmerken van Signicat Sign Portal:

Cloudoplossing

Configureerbaar beleid inzake het bewaren van gegevens

Ondersteunt de niveaus geavanceerd en gekwalificeerd conform de eIDAS-verordening

Minimale set persoonsgegevens benodigd

Automatische herinneringen

Identiteitsverificatie buiten de landsgrenzen