Geverifieerde elektronische handtekeningen

Veilig, gemakkelijk en juridisch bindend

Ontdek onze gemakkelijk te integreren Enterprise oplossing voor elektronisch ondertekenen

Sluit juridisch bindende overeenkomsten snel en efficiënt. Maak papieren processen overbodig en zorg voor een hogere mate van transparantie, traceerbaarheid en gebruiksvriendelijkheid.

De voordelen van elektronisch ondertekenen

Geverifieerde elektronische handtekeningen

Weet met wie u te maken heeft door ondertekening met elektronische identiteiten (eID’s) mogelijk te maken.

Integratie in uw workflows

Integreer elektronische ondertekening eenvoudig in uw workflows of selfservicekanalen voor klanten.

Optimale klantervaring

Bied uw klanten een gemakkelijke en veilige manier om contracten te ondertekenen.

ID-document verificatie

De identiteitsverificatie kan ook bestaan uit het uploaden van een afbeelding van het identiteitsbewijs of het uitlezen van een paspoort met NFC-technologie.

Beperk uw administratie

Elimineer handmatige opvolging; afdrukken en scannen van contracten en overeenkomsten.

Sneller ondertekenproces

Realiseer een optimale klantbeleving.

Bewezen identiteit van de ondergetekende

Weet u zeker wie het document heeft ondertekend? Geverifieerde elektronische handtekeningen elimineren elke twijfel door de identiteit van de ondergetekende te controleren aan de hand van een identiteitsverificatie-middel. Koppel eenvoudig een elektronische handtekening aan een van onze identiteitsverificatie oplossingen om “Advanced Electronic Signing (AES)” te realiseren conform Europese eIDAS normen. Onze identiteitsverificatie-oplossingen:

  • Elektronische ID (eD) zoals iDIN of Itsme
  • Document scanning
  • Zelfportretten en live video-interviews
  • Eenmalige wachtwoorden (OTP) via e-mail of sms

Geïntegreerde B2B-ondertekening met Signicat voor Enterprises

Signicat biedt een gemakkelijk te integreren ondertekenoplossing, speciaal afgestemd op Enterprises. Sluit rechtsgeldige overeenkomsten rechtstreeks vanuit applicaties zoals klantportalen, documentbeheersystemen, ERP- en CRM-systemen of zelfs webchat-interfaces.

Signicat Sign Portal

Naast onze integreerbare elektronische ondertekenoplossing bieden wij ook het Signicat Sign Portal. Een extreem toegankelijk platform voor het genereren van geverifieerde elektronische handtekeningen aan de hand diverse eID’s. Geen installatie of integratie vereist, u kunt direct aan de slag via een eenvoudige online interface!

Juridisch bindend

Onze oplossing zorgt ervoor dat de digitale handtekeningen die u ontvangt juridisch bindend zijn en voldoen aan een aantal richtlijnen, waaronder:

Tijdstempel Protocol (RFC 3161)

Signicat is een door eIDAS erkent “Qualified Trust Service Provider (QTSP)”

Signicat is een “Qualified Time Stamp Authority” (QTSA)

Vereisten vanuit het beleid voor tijdstempel autoriteiten (ETSI TS 102 023)

PDF/A

PAdES/XAdES

Voor ontwikkelaars

Ga naar onze developers site voor meer (technische) informatie over onze oplossingen en API’s.

Neem contact op

Heeft u aanvullende informatie nodig? Of bent u benieuwd naar de mogelijkheden voor uw organisatie? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.