eIDAS
Alle burgers en bedrijven binnen de EU moeten met een ‘eIDAS-erkend’ nationaal inlogmiddel kunnen inloggen bij organisaties uit de publieke…
De zorgsector is de afgelopen jaren sterk gedigitaliseerd. De uitwisseling van gegevens gebeurt steeds vaker digitaal. Het VIPP-programma (Versnellingsprogramma Informatie-uitwisseling Patiënt en Professional) speelt hierbij een belangrijke rol. Het uitgangspunt is dat patiënten via een PGO (persoonlijke gezondheidsomgeving) zo eenvoudig mogelijk inzicht moeten hebben in hun eigen medische gegevens. Dat geeft allerlei uitdagingen, zoals het standaardiseren van de datastromen richting deze PGO’s. Naast standaardisatie is het voor zorginstellingen cruciaal het gebruiksgemak van een PGO voor patiënten en cliënten te vergroten.
Bij het aanbieden van de best mogelijke zorg hoort ook een laagdrempelige toegang tot medische gegevens. DigiD is in de zorg een veelgebruikt inlogmiddel, maar geldt niet altijd als meest gebruiksvriendelijk. Alternatieven zoals inloggen via een bestaand inlogmiddel met lager betrouwbaarheidsniveau (LoA) verlagen de drempel tot PGO’s. Met step-up authenticatie verhoogt u waar nodig de zekerheid over de identiteit van de gebruiker. Het beheer van verschillende authenticatiemiddelen is echter niet eenvoudig. Al snel verzanden organisaties in een woud van verschillende standaarden en inlogmethoden. Signicat reduceert deze complexiteit voor u.
Signicat ondersteunt de digitalisering in de zorgsector. Met onze Identity & Access-oplossingen loggen patiënten en cliënten makkelijk en veilig in met een online identificatiemiddel naar keuze. Daarmee verlaagt u de drempel en versnelt u de digitale transformatie binnen uw zorginstelling.
Meer weten?
De Identity & Access-oplossingen van Signicat maken het gemakkelijk. Voor u én de cliënt of patiënt. Via de Signicat Identity Broker biedt u vanuit een portaal eenvoudig alle gewenste digitale inlogmiddelen aan.
Is een nieuwe inlogmethode in opmars? Dan kunt u deze eenvoudig ontsluiten. Via het beheerportaal MySignicat beheert u bovendien eenvoudig alle aangesloten eID’s en de bijbehorende certificaten. De rechten die gebruikers hebben binnen hun omgeving zijn eenvoudig in te stellen.
We leveren onze diensten vanuit datacenters in Nederland. Wij zorgen voor een veilige en betrouwbare oplossing voor authenticatie en autorisatie die voldoet aan (inter)nationale standaarden. Zo voldoet u eenvoudiger aan de wetgeving en kunt u zich onderscheiden op gebruiksgemak.
Producten van Signicat vervullen een kritische rol binnen de infrastructuur van onder meer Menzis, de Belastingdienst, Achmea, VECOZO, Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, Ministerie van Justitie, tientallen gemeenten, diverse ziekenhuizen en steeds meer private dienstverleners.
Lees hoe onze klanten de samenwerking met Signicat ervaren.
Met een elektronisch identificatiemiddel (eID) hebben uw klanten, medewerkers of cliënten een veilige toegang tot uw online dienst en/of mijn-omgeving. Er zijn diverse van deze inlogmiddelen beschikbaar die u naar keuze kunt ontsluiten, met ieder hun eigen voordelen en gebruiksscenario’s.
eHerkenning is met name geschikt voor publieke organisaties die online diensten veilig toegankelijk willen maken voor ondernemers en zelfstandige professionals.…