Digitaal Paspoort
Digitaal Paspoort biedt een online identiteit voor gebruikers, waarbij de nadruk op privacy ligt. Het is een persoonsgebonden identiteitsmiddel waarmee…
Klanten regelen hun verzekeringszaken in toenemende mate online. Als verzekeraar wilt u het de gebruiker daarbij zo gemakkelijk mogelijk maken. Dat biedt namelijk concurrentievoordeel.
Onboardingprocedures moeten voor prospects zo eenvoudig mogelijk zijn. Dat verlaagt de drempel een verzekering af te sluiten. Zijn ze eenmaal klant? Dan moeten ze eenvoudig kunnen inloggen in hun eigen omgeving. Het liefst met de inlogmethode van hun keuze. Gebruiksvriendelijkheid biedt daarbij een belangrijk concurrentievoordeel.
Tegelijkertijd staat de vertrouwelijkheid en integriteit van privacygevoelige klantgegevens voorop.
Nog steeds verloopt een deel van het onboardingproces vaak via de post. Klanten moeten vaak enkele dagen wachten op hun accountgegevens. Daarmee verliest u momentum. Bovendien zijn deze processen arbeidsintensief, kostbaar en foutgevoelig. Volledig digitale authenticatiemiddelen versnellen dit proces. Maar al snel belandt u in een woud van verschillende standaarden en inlogmethoden.
Signicat ondersteunt de digitalisering in de verzekeringsbranche. Met onze Identity & Access-oplossingen loggen klanten makkelijk en veilig in met een online identificatiemiddel naar keuze. Ook versnelt u het onboardingproces van nieuwe klanten. Zo versterkt u uw concurrentiepositie.
Wilt u meer weten over onze oplossingen voor uw sector?
De Identity & Access-oplossingen van Signicat maken het gemakkelijk. Voor u én uw klant. Via de Signicat Identity Broker biedt u vanuit een portaal eenvoudig alle gewenste digitale inlogmiddelen aan.
Daarmee bent u verlost van het ‘papieren’ authenticatie- en onboardingproces. Omarmt de markt een nieuwe inlogmethode? Dan nemen wij deze zo snel mogelijk in onze oplossing op. Zo blijft u de concurrentie voor en mist u geen kansen. Via het beheerportaal MySignicat beheert u bovendien eenvoudig alle aangesloten eID’s en de bijbehorende certificaten. De rechten die gebruikers hebben binnen hun omgeving zijn eenvoudig in te stellen.
Wij zijn diep geworteld in de Nederlandse samenleving. Samen zorgen we voor een veilige en betrouwbare oplossing voor authenticatie en autorisatie die voldoet aan (inter)nationale standaarden. Zo voldoet u eenvoudiger aan de wetgeving en kunt u zich onderscheiden op gebruiksgemak.
Combineer de identiteitsverificatie oplossingen van Signicat met de IBAN-Naam Check van Surepay om er zeker van te zijn dat schade of een levensverzekering wordt uitgekeerd aan de juiste persoon of organisatie. Door tijdens het onboardingsproces de identiteit van nieuwe klanten te verifiëren middels een eID, kunt u vervolgens met de IBAN-Naam Check controleren of de verkregen naam overeenkomt met het opgegeven rekeningnummer. Via de SurePay database wordt nagegaan of de opgegeven IBAN daadwerkelijk staat op naam van de onderneming of eindgebruiker. Deze award winnende technologie helpt bij het voorkomen van foutieve betalingen en maakt onboardingsprocessen efficiënter.
Producten van Signicat vervullen een kritische rol binnen de infrastructuur van onder meer Menzis, de Belastingdienst, Achmea, VECOZO, Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, Ministerie van Justitie, tientallen gemeenten, diverse ziekenhuizen en steeds meer private dienstverleners.
Lees hoe onze klanten de samenwerking met Signicat ervaren.
Met een elektronisch identificatiemiddel (eID) hebben uw klanten, medewerkers of cliënten een veilige toegang tot uw online dienst en/of mijn-omgeving. Er zijn diverse van deze inlogmiddelen beschikbaar die u naar keuze kunt ontsluiten, met ieder hun eigen voordelen en gebruiksscenario’s.
Digitaal Paspoort biedt een online identiteit voor gebruikers, waarbij de nadruk op privacy ligt. Het is een persoonsgebonden identiteitsmiddel waarmee…
eHerkenning is met name geschikt voor publieke organisaties die online diensten veilig toegankelijk willen maken voor ondernemers en zelfstandige professionals.…
Met MyOwnIdP kunnen dienstverleners hun eigen inlogsysteem met username-wachtwoord blijven gebruiken naast of in plaats van andere eID’s. Een voordeel…