Verzekeringen

Je bent hier:

Uw verzekeringsdiensten veilig ontsluiten voor klanten en prospects?

Uitdaging

De concurrentie in de verzekeringsbranche is hoog. Dan is het belangrijk dat klanten snel en gemakkelijk kunnen inloggen in hun online omgeving.

Onze oplossing

Met de Identity & Access-oplossingen van Signicat biedt u de klant eenvoudig meerdere inlogmogelijkheden, zonder de complexiteit en beheerlast.

Voordelen

Signicat reduceert de complexiteit en maakt een einde aan papieren aanmeldprocessen.

Uw uitdagingen

Concurrentie op de markt dwingt de verzekeringsbranche de onboarding- en authenticatieprocessen volledig te digitaliseren.

  • Drempel voor onboarden en inloggen moet zo laag mogelijk liggen
  • Integriteit en vertrouwelijkheid van gegevens mogen nooit in het geding komen
  • Kennis van standaarden en inlogmethoden ontbreekt vaak

Klanten regelen hun verzekeringszaken in toenemende mate online. Als verzekeraar wilt u het de gebruiker daarbij zo gemakkelijk mogelijk maken. Dat biedt namelijk concurrentievoordeel.

Onboardingprocedures moeten voor prospects zo eenvoudig mogelijk zijn. Dat verlaagt de drempel een verzekering af te sluiten. Zijn ze eenmaal klant? Dan moeten ze eenvoudig kunnen inloggen in hun eigen omgeving. Het liefst met de inlogmethode van hun keuze. Gebruiksvriendelijkheid biedt daarbij een belangrijk concurrentievoordeel.

Tegelijkertijd staat de vertrouwelijkheid en integriteit van privacygevoelige klantgegevens voorop.

Nog steeds verloopt een deel van het onboardingproces vaak via de post. Klanten moeten vaak enkele dagen wachten op hun accountgegevens. Daarmee verliest u momentum. Bovendien zijn deze processen arbeidsintensief, kostbaar en foutgevoelig. Volledig digitale authenticatiemiddelen versnellen dit proces. Maar al snel belandt u in een woud van verschillende standaarden en inlogmethoden.

Voordelen

  • Snelle en betrouwbare onboarding
  • Betrouwbare authenticatie die voldoet aan wet- en regelgeving
  • U sluit meerdere eID’s aan via één verbinding
  • Snelle integratie van nieuwe, relevante eID’s
  • Via MySignicat regelt u alles zelf

De kracht van Signicat

Signicat ondersteunt de digitalisering in de verzekeringsbranche. Met onze Identity & Access-oplossingen loggen klanten makkelijk en veilig in met een online identificatiemiddel naar keuze. Ook versnelt u het onboardingproces van nieuwe klanten. Zo versterkt u uw concurrentiepositie. 

Wilt u meer weten over onze oplossingen voor uw sector?

Onze oplossingen

De Identity & Access-oplossingen van Signicat maken het gemakkelijk. Voor u én uw klant. Via de Signicat Identity Broker biedt u vanuit een portaal eenvoudig alle gewenste digitale inlogmiddelen aan.

Daarmee bent u verlost van het ‘papieren’ authenticatie- en onboardingproces. Omarmt de markt een nieuwe inlogmethode? Dan nemen wij deze zo snel mogelijk in onze oplossing op. Zo blijft u de concurrentie voor en mist u geen kansen. Via het beheerportaal MySignicat beheert u bovendien eenvoudig alle aangesloten eID’s en de bijbehorende certificaten. De rechten die gebruikers hebben binnen hun omgeving zijn eenvoudig in te stellen.

Wij zijn diep geworteld in de Nederlandse samenleving. Samen zorgen we voor een veilige en betrouwbare oplossing voor authenticatie en autorisatie die voldoet aan (inter)nationale standaarden. Zo voldoet u eenvoudiger aan de wetgeving en kunt u zich onderscheiden op gebruiksgemak.

disp advantages

Integreer de IBAN-Naam Check in uw Onboarding Flow

Combineer de identiteitsverificatie oplossingen van Signicat met de IBAN-Naam Check van Surepay om er zeker van te zijn dat schade of een levensverzekering wordt uitgekeerd aan de juiste persoon of organisatie. Door tijdens het onboardingsproces de identiteit van nieuwe klanten te verifiëren middels een eID, kunt u vervolgens met de IBAN-Naam Check controleren of de verkregen naam overeenkomt met het opgegeven rekeningnummer. Via de SurePay database wordt nagegaan of de opgegeven IBAN daadwerkelijk staat op naam van de onderneming of eindgebruiker. Deze award winnende technologie helpt bij het voorkomen van foutieve betalingen en maakt onboardingsprocessen efficiënter.  

Onze klanten

Benieuwd naar welke klanten wij op dit moment al hebben aangesloten?

Producten van Signicat vervullen een kritische rol binnen de infrastructuur van onder meer Menzis, de Belastingdienst, Achmea, VECOZO, Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, Ministerie van Justitie, tientallen gemeenten, diverse ziekenhuizen en steeds meer private dienstverleners.

Lees hoe onze klanten de samenwerking met Signicat ervaren.

Weena_office_aug19 - 3 online

eID's

Met een elektronisch identificatiemiddel (eID) hebben uw klanten, medewerkers of cliënten een veilige toegang tot uw online dienst en/of mijn-omgeving. Er zijn diverse van deze inlogmiddelen beschikbaar die u naar keuze kunt ontsluiten, met ieder hun eigen voordelen en gebruiksscenario’s.

Digitaal Paspoort

Digitaal Paspoort biedt een online identiteit voor gebruikers, waarbij de nadruk op privacy ligt. Het is een persoonsgebonden identiteitsmiddel waarmee…

Lees meer

iDIN

iDIN is een dienst van de banken waarmee consumenten zich online kunnen identificeren, inloggen en leeftijd bevestigen. Via iDIN kunnen…

Lees meer

eHerkenning

eHerkenning is met name geschikt voor publieke organisaties die online diensten veilig toegankelijk willen maken voor ondernemers en zelfstandige professionals.…

Lees meer

My Own IdP

Met MyOwnIdP kunnen dienstverleners hun eigen inlogsysteem met username-wachtwoord blijven gebruiken naast of in plaats van andere eID’s. Een voordeel…

Lees meer