Retail

Je bent hier:

Uw online retailactiviteiten veilig ontsluiten voor uw klanten? Signicat helpt u graag.

Uitdaging

Consumenten eisen gemak en gebruiksvriendelijkheid, bijvoorbeeld bij het aanmaken accounts en het inloggen op uw webshop. Voor u moet het onboarden van nieuwe klanten zo eenvoudig mogelijk gaan.

Onze oplossing

Met de Identity & Access-oplossingen van Signicat biedt u de klant eenvoudig meerdere inlogmogelijkheden, zonder complexiteit en beheerlast.

Voordelen

Signicat reduceert de complexiteit van het onboarden van nieuwe klanten en vergroot het gemak waarmee klanten een account aanmaken of inloggen.

Uw uitdagingen

Uw klanten waarderen eenvoudige toegang tot hun persoonlijke omgeving in uw online winkel. Dat biedt kansen om u te onderscheiden op de markt.

  • Drempel voor inloggen en het aanmaken van een account moet zo laag mogelijk liggen
  • Integriteit en vertrouwelijkheid van klantgegevens mogen nooit in het geding komen
  • Het onboarden van nieuwe klanten moet zo eenvoudig mogelijk zijn

De omzet van webshops zit al jaren in de lift. Als retailer wilt u het uw klant zo eenvoudig mogelijk maken. Dat heeft een aanzuigende werking op uw webshop en onderscheidt u van de concurrentie.

Steeds meer online retailers bieden klanten daarom een eigen account. Dat biedt hen allerlei voordelen. Zo hoeven ze maar eenmalig hun naw-gegevens in te voeren en kunnen ze eenvoudig hun bestellingen beheren. Ook maakt het bijvoorbeeld loyaliteitsprogramma’s mogelijk.

De procedures voor inloggen en het aanmaken van een eigen account mogen een prettige klantervaring niet in de weg staan.

Zo kan het aanmaken van een volledig nieuw account voor iedere webshop een behoorlijke drempel opwerpen.Veel klanten geven de voorkeur aan inloggen met een enkel middel, zoals hun socialmedia-account. Tegelijkertijd staan de vertrouwelijkheid en integriteit van privacygevoelige klantgegevens voorop. Bijvoorbeeld naw- en creditcardgegevens zijn zeer privacygevoelig; een datalek heeft in potentie ernstige gevolgen.

Voor retailers is de ondersteuning van allerlei verschillende inlogsystemen een forse beheerlast. Al snel belandt u bij het onboarden van uw klanten in een woud van verschillende standaarden en inlogmethoden.

Voordelen

  • Uw klant logt eenvoudig in met het inlogmiddel van voorkeur
  • Betrouwbare authenticatie die voldoet aan wet- en regelgeving
  • Snelle onboarding van nieuwe klanten
  • U sluit meerdere eID’s aan via één verbinding
  • Via MySignicat regelt u alles zelf

De kracht van Signicat

Signicat ondersteunt de digitalisering in de retailsector. Met onze Identity & Access-oplossingen loggen klanten makkelijk en veilig in met een online identificatiemiddel naar keuze. Zo versterkt u uw concurrentiepositie.

Wilt u meer weten over onze oplossingen voor uw sector?

Onze oplossingen

De Identity & Access-oplossingen van Signicat maken het gemakkelijk. Voor u én uw klant.

Via de Signicat Identity Broker biedt u vanuit een portaal eenvoudig alle gewenste digitale inlogmiddelen aan. Omarmt de markt een nieuwe inlogmethode, zoals een versie van DigiD voor het bedrijfsleven? Dan nemen wij deze zo snel mogelijk in onze oplossing op. Zo bieden wij al even ondersteuning voor iDIN. Daarmee logt uw klant eenvoudig in via hun veilige en vertrouwde systeem voor online bankieren.

Via het beheerportaal MySignicat beheert u bovendien eenvoudig alle aangesloten eID’s en de bijbehorende certificaten. De rechten die gebruikers hebben binnen hun omgeving zijn eenvoudig in te stellen. Op die manier kunt u zich focussen op uw corebusiness: het bieden van een uitmuntende klantervaring.

Onze klanten

Benieuwd naar welke klanten wij op dit moment al hebben aangesloten?

Producten van Signicat vervullen een kritische rol binnen de infrastructuur van onder meer Menzis, de Belastingdienst, Achmea, VECOZO, Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, Ministerie van Justitie, tientallen gemeenten, diverse ziekenhuizen en steeds meer private dienstverleners.

Lees hoe onze klanten de samenwerking met Signicat ervaren.

Motion Blur of People Walking in the City

eID's

Met een elektronisch identificatiemiddel (eID) hebben uw klanten, medewerkers of cliënten een veilige toegang tot uw online dienst en/of mijn-omgeving. Er zijn diverse van deze inlogmiddelen beschikbaar die u naar keuze kunt ontsluiten, met ieder hun eigen voordelen en gebruiksscenario’s.

iDIN

iDIN is een dienst van de banken waarmee consumenten zich online kunnen identificeren, inloggen en leeftijd bevestigen. Via iDIN kunnen…

Lees meer

eHerkenning

eHerkenning is met name geschikt voor publieke organisaties die online diensten veilig toegankelijk willen maken voor ondernemers en zelfstandige professionals.…

Lees meer

Google

Gebruikers kunnen zich via hun Google-account aanmelden bij sites en webapplicaties van derden. Google biedt diverse extra mogelijkheden, zoals herstel…

Lees meer

Facebook

Gebruikers kunnen zich via hun Facebook-account aanmelden bij sites van derden. Dit systeem wordt meestal gebruikt voor consumentenwebsites. Een voordeel…

Lees meer