iDIN
iDIN is een dienst van de banken waarmee consumenten zich online kunnen identificeren, inloggen en leeftijd bevestigen. Via iDIN kunnen…
De omzet van webshops zit al jaren in de lift. Als retailer wilt u het uw klant zo eenvoudig mogelijk maken. Dat heeft een aanzuigende werking op uw webshop en onderscheidt u van de concurrentie.
Steeds meer online retailers bieden klanten daarom een eigen account. Dat biedt hen allerlei voordelen. Zo hoeven ze maar eenmalig hun naw-gegevens in te voeren en kunnen ze eenvoudig hun bestellingen beheren. Ook maakt het bijvoorbeeld loyaliteitsprogramma’s mogelijk.
De procedures voor inloggen en het aanmaken van een eigen account mogen een prettige klantervaring niet in de weg staan.
Zo kan het aanmaken van een volledig nieuw account voor iedere webshop een behoorlijke drempel opwerpen.Veel klanten geven de voorkeur aan inloggen met een enkel middel, zoals hun socialmedia-account. Tegelijkertijd staan de vertrouwelijkheid en integriteit van privacygevoelige klantgegevens voorop. Bijvoorbeeld naw- en creditcardgegevens zijn zeer privacygevoelig; een datalek heeft in potentie ernstige gevolgen.
Voor retailers is de ondersteuning van allerlei verschillende inlogsystemen een forse beheerlast. Al snel belandt u bij het onboarden van uw klanten in een woud van verschillende standaarden en inlogmethoden.
Signicat ondersteunt de digitalisering in de retailsector. Met onze Identity & Access-oplossingen loggen klanten makkelijk en veilig in met een online identificatiemiddel naar keuze. Zo versterkt u uw concurrentiepositie.
Wilt u meer weten over onze oplossingen voor uw sector?
De Identity & Access-oplossingen van Signicat maken het gemakkelijk. Voor u én uw klant.
Via de Signicat Identity Broker biedt u vanuit een portaal eenvoudig alle gewenste digitale inlogmiddelen aan. Omarmt de markt een nieuwe inlogmethode, zoals een versie van DigiD voor het bedrijfsleven? Dan nemen wij deze zo snel mogelijk in onze oplossing op. Zo bieden wij al even ondersteuning voor iDIN. Daarmee logt uw klant eenvoudig in via hun veilige en vertrouwde systeem voor online bankieren.
Via het beheerportaal MySignicat beheert u bovendien eenvoudig alle aangesloten eID’s en de bijbehorende certificaten. De rechten die gebruikers hebben binnen hun omgeving zijn eenvoudig in te stellen. Op die manier kunt u zich focussen op uw corebusiness: het bieden van een uitmuntende klantervaring.
Producten van Signicat vervullen een kritische rol binnen de infrastructuur van onder meer Menzis, de Belastingdienst, Achmea, VECOZO, Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, Ministerie van Justitie, tientallen gemeenten, diverse ziekenhuizen en steeds meer private dienstverleners.
Lees hoe onze klanten de samenwerking met Signicat ervaren.
Met een elektronisch identificatiemiddel (eID) hebben uw klanten, medewerkers of cliënten een veilige toegang tot uw online dienst en/of mijn-omgeving. Er zijn diverse van deze inlogmiddelen beschikbaar die u naar keuze kunt ontsluiten, met ieder hun eigen voordelen en gebruiksscenario’s.
eHerkenning is met name geschikt voor publieke organisaties die online diensten veilig toegankelijk willen maken voor ondernemers en zelfstandige professionals.…