iDIN
iDIN is een dienst van de banken waarmee consumenten zich online kunnen identificeren, inloggen en leeftijd bevestigen. Via iDIN kunnen…
De Wet digitale overheid (WDO) regelt dat burgers en bedrijven veilig en betrouwbaar inloggen bij de (semi-)overheid. Bijvoorbeeld met DigiD, eHerkenning en een nader te bepalen extra inlogmiddel. Overheidsorganisaties zijn niet alleen verplicht om deze bestaande middelen te ondersteunen, maar ook de eID’s die in de toekomst een rol spelen.
Het realiseren van een verbinding met een identityprovider is echter maatwerk dat hoge ontwikkelingskosten met zich meebrengt. Wilt u uw diensten via meerdere inlogmiddelen ontsluiten? Dan kan dit zorgen voor een hogere beheerlast en complexiteit. Maar ook veranderingen in de techniek vergroten de complexiteit. Denk aan een migratie naar een SAML-koppelvlak voor DigiD.
Signicat ondersteunt de digitale overheid. Met onze Identity & Access-oplossingen loggen burgers en ondernemers makkelijk en veilig in met een online identificatiemiddel naar keuze.
Wilt u meer weten over onze oplossingen voor uw sector?
De Identity & Access-oplossingen van Signicat nemen deze complexiteit weg. Wij bieden u één verbinding voor het koppelen van alle mogelijke eID’s aan iedere gewenste applicatie.
Via het beheerportaal MySignicat beheert u bovendien eenvoudig alle aangesloten eID’s en de bijbehorende certificaten. Bovendien kent u gebruikers eenvoudig de juiste rechten toe binnen uw applicaties. Ook inwoners van andere EU-lidstaten kunnen met hun nationale eID inloggen. Zo voldoet u aan de eIDAS-verordening.
Wij zijn diep geworteld in de Nederlandse samenleving. Samen zorgen we voor een veilig en betrouwbaar internet. Dat doen we vanuit datacenters in Nederland. Ons geavanceerde anti-DDoS-systeem zorgt bovendien voor een optimale veiligheid. De publieke sector moet voldoen aan strenge beveiligingsnormen en -eisen. Met Signicat Identity & Access Management bent u te allen tijde compliant.
De gemeenten Zevenaar, Westervoort en Duiven zetten een belangrijke stap in de digitalisering door ondernemers in te laten loggen via eHerkenning. Voor de koppeling namen deze drie Liemerse gemeenten Signicat in de arm. Meer hierover leest u in deze klantcase.
Met een elektronisch identificatiemiddel (eID) hebben uw klanten, medewerkers of cliënten een veilige toegang tot uw online dienst en/of mijn-omgeving. Er zijn diverse van deze inlogmiddelen beschikbaar die u naar keuze kunt ontsluiten, met ieder hun eigen voordelen en gebruiksscenario’s.
eHerkenning is met name geschikt voor publieke organisaties die online diensten veilig toegankelijk willen maken voor ondernemers en zelfstandige professionals.…