iDIN
iDIN is een dienst van de banken waarmee consumenten zich online kunnen identificeren, inloggen en leeftijd bevestigen. Via iDIN kunnen…
Steeds meer dienstverlening vindt online plaats. Dat biedt veel gemak en efficiencyvoordelen voor u en de klant. Authenticatie en onboarding vormen daarbij echter een uitdaging. Want hoe weet u dat de gebruiker daadwerkelijk degene is die hij of zij zegt te zijn? Bovendien moet u voldoen aan de KYC (Know Your Customer)-wetgeving om bij bijvoorbeeld een kredietaanvraag witwaspraktijken te voorkomen. Dat vraagt om een waterdicht en betrouwbaar onboardingproces. De vertrouwelijkheid van klantgegevens en de kwaliteit van uw dienstverlening staan op het spel.
Inlog- en onboardingprocessen verlopen nog vaak via de post. Het versturen van gebruikersnamen en toegangscodes op papier kent echter diverse nadelen. Klanten moeten vaak enkele dagen wachten op hun accountgegevens. Dat is niet alleen frustrerend, maar daarmee verliest u ook momentum. Bovendien zijn deze processen arbeidsintensief, en (dus) kostbaar en foutgevoelig. Daarnaast: wie zegt dat degene die de brief opent ook daadwerkelijk de gerechtigde persoon is? Volledig digitale authenticatiemiddelen versnellen dit proces. Maar al snel belandt u in een woud van verschillende standaarden en inlogmethoden.
Signicat ondersteunt de digitalisering in de financiële sector. Met onze Identity & Access-oplossingen loggen klanten makkelijk en veilig in met een online identificatiemiddel naar keuze. Ook versnelt u het onboardingproces van nieuwe klanten.
Wilt u meer weten over onze oplossingen voor uw sector?
De Identity & Access-oplossingen van Signicat bieden een oplossing voor deze complexiteit. Via de Signicat Identity Broker biedt u vanuit een portaal eenvoudig alle gewenste digitale inlogmiddelen aan.
Daarmee bent u verlost van het `papieren’ authenticatie- en onboardingproces. Via het beheerportaal MySignicat beheert u bovendien eenvoudig alle aangesloten eID’s en de bijbehorende certificaten. De rechten die gebruikers hebben binnen hun omgeving zijn eenvoudig in te stellen.
Wij zijn diep geworteld in de Nederlandse samenleving. Samen zorgen we voor een veilige en betrouwbare financiële dienstverlening die voldoet aan (inter)nationale standaarden. Zo voldoet u eenvoudiger aan de wetgeving en profiteren u en uw klanten van gebruiksgemak en vlotte aanmeld- en onboardingprocessen.
Producten van Signicat vervullen een kritische rol binnen de infrastructuur van onder meer Menzis, de Belastingdienst, Achmea, VECOZO, Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, Ministerie van Justitie, tientallen gemeenten, diverse ziekenhuizen en steeds meer private dienstverleners.
Lees hoe onze klanten de samenwerking met Signicat ervaren.
Met een elektronisch identificatiemiddel (eID) hebben uw klanten, medewerkers of cliënten een veilige toegang tot uw online dienst en/of mijn-omgeving. Er zijn diverse van deze inlogmiddelen beschikbaar die u naar keuze kunt ontsluiten, met ieder hun eigen voordelen en gebruiksscenario’s.
eHerkenning is met name geschikt voor publieke organisaties die online diensten veilig toegankelijk willen maken voor ondernemers en zelfstandige professionals.…
Met MyOwnIdP kunnen dienstverleners hun eigen inlogsysteem met username-wachtwoord blijven gebruiken naast of in plaats van andere eID’s. Een voordeel…