Financiële sector

Je bent hier:

De eerste indruk is goud waard.   

Uitdaging

Zowel nieuwe- als terugkerende klanten willen veilig en snel toegang hebben tot uw onlinediensten. Terwijl u tegelijkertijd moet voldoen aan strenge wet- en regelgeving.

Onze oplossing

Zorg voor een goede en blijvende eerste indruk. Verifieer de identiteit van nieuwe klanten volledig digitaal en laat terugkerende klanten veilig en eenvoudig inloggen bij uw online diensten.

Voordelen

Een optimale gebruikerservaring, die veilig en vertrouwd aanvoelt. Resulterend in hogere conversies, lagere kosten en tevreden klanten.  

Digital Identity Lifecycle

Signicat stelt u in staat om de identiteit van (nieuwe) klanten digitaal te verifiëren. Een geverifieerde identiteit is noodzakelijk om klanten te registreren conform bestaande wet- en regelgeving, terugkerende klanten veilig toegang te verlenen tot uw online omgeving én om digitale documenten elektronisch te ondertekenen. Signicat biedt een totaaloplossing voor de complete ‘Digital Identity Lifecycle’ van uw klanten, leveranciers of partners.

  • Sluit aan op ons platform en maak eenvoudig gebruik van diverse digitale identiteitsoplossingen.   
  • Bouw een veilige en volledig geautomatiseerde omnichannel klantreis.  
  • Biedt een optimale klantervaring zonder in te boeten op identiteitszekerheid.   

Voordelen

  • Hogere conversies
  • Voldoe aan wetgeving als AML, AVG, en PSD2 
  • Voldoe aan richtlijnen gerelateerd aan KYC en CDD 
  • Kostenefficiënt
  • Reduceer fraude
  • Internationale dekking
  • Verbeterde gebruikerservaring 

De kracht van Signicat

Onlinedienstverlening biedt veel gemak en efficiencyvoordelen voor u en de klant. Identiteitsverificatie, veilige authenticatie en digitaal ondertekenen vormen daarbij echter een uitdaging. Want hoe weet u dat de gebruiker daadwerkelijk degene is die hij of zij claimt te zijn? Bovendien moet u vanuit AML/KYC en WWFT voldoen aan diverse richtlijnen om bijvoorbeeld witwaspraktijken te voorkomen. Dat vraagt om een waterdicht en betrouwbaar onboardingproces. De vertrouwelijkheid van klantgegevens en de kwaliteit van uw dienstverlening staan op het spel!

Wilt u meer weten over onze oplossingen voor uw sector?  

Ontdek onze Identity & Access oplossingen

Het Signicat Digital Identity Platform biedt allerlei mogelijkheden om te voorzien in de ‘digital identity lifecycle’ van uw klanten.

Bundel de krachten van onze oplossingen op het gebied van identiteitsverificatie, veilige authenticatie en elektronisch ondertekenen en configureer de ideale flow voor uw financiële dienstverlening.

  • Identiteitsverificatie: ID-document scannen, face match/selfie, register look-ups (PEP/UBO).
  • Veilige authenticatie: eID’s (o.a. DigiD & iDIN), mobiele biometrische authenticatie (conform SCA/PSD2).
  • Elektronisch ondertekenen: sluit juridisch bindende overeenkomsten met geavanceerde elektronische handtekeningen.
disp advantages

Integreer de IBAN-Naam Check in uw Onboarding Flow

Combineer de identiteitsverificatie oplossingen van Signicat met de IBAN-Naam Check van Surepay om er zeker van te zijn dat schade of een levensverzekering wordt uitgekeerd aan de juiste persoon of organisatie. Door tijdens het onboardingsproces de identiteit van nieuwe klanten te verifiëren middels een eID, kunt u vervolgens met de IBAN-Naam Check controleren of de verkregen naam overeenkomt met het opgegeven rekeningnummer. Via de SurePay database wordt nagegaan of de opgegeven IBAN daadwerkelijk staat op naam van de onderneming of eindgebruiker. Deze award winnende technologie helpt bij het voorkomen van foutieve betalingen en maakt onboardingsprocessen efficiënter.  

Onze klanten

Benieuwd naar welke klanten wij op dit moment al hebben aangesloten?

Lees hoe klanten als de Rabobank of PNB Paribas de samenwerking met Signicat ervaren.  

eID´s

Met een elektronisch identificatiemiddel (eID) hebben uw klanten, medewerkers of cliënten een veilige toegang tot uw online dienst en/of mijn-omgeving. Er zijn diverse van deze inlogmiddelen beschikbaar die u naar keuze kunt ontsluiten, met ieder hun eigen voordelen en gebruiksscenario’s.

iDIN

iDIN is een dienst van de banken waarmee consumenten zich online kunnen identificeren, inloggen en leeftijd bevestigen. Via iDIN kunnen…

Lees meer

eHerkenning

eHerkenning is met name geschikt voor publieke organisaties die online diensten veilig toegankelijk willen maken voor ondernemers en zelfstandige professionals.…

Lees meer

My Own IdP

Met MyOwnIdP kunnen dienstverleners hun eigen inlogsysteem met username-wachtwoord blijven gebruiken naast of in plaats van andere eID’s. Een voordeel…

Lees meer

Google

Gebruikers kunnen zich via hun Google-account aanmelden bij sites en webapplicaties van derden. Google biedt diverse extra mogelijkheden, zoals herstel…

Lees meer