Skip to main content

We have a tailored site for international audiences

Sectoren

Online identificeren in de financiële sector

Kies voor identiteitszekerheid zonder in te leveren op gebruiksvriendelijkheid. Sluit aan op het Digital Identity Platform van Signicat en selecteer de bouwstenen om uw online identificatieproces volledig te automatiseren.

Voordelen

  • Veilig en volledig geautomatiseerd

    Verminder risico’s, fraude en menselijke fouten. Vertrouw op een geautomatiseerd online identiteitscheck.

  • Mobiele authenticatie (SCA) conform PSD2

    Creëer een optimale gebruikerservaring met razendsnelle mobiele authenticatie, veilig en vertrouwd.

  • Voldoe aan Wwft/AML

    Voldoe aan de KYC-eisen voor online identificatie en identiteitsverificatie voor het cliëntenonderzoek, conform Wwft/AML wetgeving.

Verbeter uw digitale dienstverlening in de financiële sector

Zowel nieuwe als bestaande klanten willen veilig en snel toegang tot uw diensten. Digitale dienstverlening is daarom een must binnen de financiële sector. Maar zelfs wanneer uw dienstverlening is gedigitaliseerd, kan er nog genoeg ruimte zijn voor verbetering. Wist u dat bijna 68% van alle potentiële klanten afhaakt bij een te ingewikkeld digitaal onboardingsproces? Dit vraagt om een soepele onboarding (registratie) van nieuwe klanten, waarbij u moet voldoen aan strenge wet- en regelgeving zoals de Wwft/AML om witwaspraktijken te voorkomen. Daarnaast moeten bestaande klanten ‘gewoon’ makkelijk en veilig kunnen inloggen bij uw online services.

Meer vertrouwen + gebruiksvriendelijkheid = hogere conversie

Het Digital Identity Platform zit boordevol geavanceerde oplossingen voor online identificatie die uw conversieratio een boost zullen geven. Van real-time identiteitsverificatie (conform Wwft), tot omnichannel ‘strong customer authentication’ (conform PSD2) en rechtsgeldige elektronische handtekeningen. Het platform biedt alle bouwstenen om op basis van uw situatie het online identificatieproces optimaal in te richten. Dit geeft klanten een veilig en vertrouwd gevoel. Het resultaat: hogere conversie, en meer tevreden klanten.

Voordelen

  • Hogere conversie

  • Verbeterde gebruikerservaring

  • Reduceert fraude

  • Conform internationale richtlijnen: KYC en CDD

  • Conform wetgeving: Wwft/AML, AVG, PSD2

Bundel de krachten: één platform, alle bouwstenen

  • Signicat ondersteunt 30+ elektronische identiteiten als iDIN en itsme.

    Diverse registerchecks als PEP/Sanctie lijsten, bedrijfsgegevens en de IBAN-Naam check.

    Verschillende ID-document scans, inclusief houderverificatie en het matchen van identiteitsgegevens afkomstig van verschillende bronnen.

  • MobileID – onze omnichannelauthenticatie oplossing – (link naar product pagina Mobile ID) biedt een gebruiksvriendelijke inlogervaring voor mobiel bankieren met behulp van vingerafdruktechnologie en ‘Face-ID’. Voldoet aan het vereiste beveiligingsniveau met ingebouwde ‘Strong Customer Authentication’ conform PSD2 richtlijnen.

  • Sluit juridisch bindende overeenkomsten snel en efficiënt met geavanceerde elektronische handtekeningen (AES/QES). Maak papieren processen overbodig en zorg voor een hogere mate van transparantie, traceerbaarheid en gebruiksvriendelijkheid

  • Het onboarden van organisaties als klant (B2B) blijft een handmatig en lastig proces. Signicat biedt een geavanceerd oplossing om de bedrijfsvertegenwoordiger te identificeren, bedrijfsgegevens te verzamelen, tekenbevoegdheid te bepalen en KYC/AML checks uit te voeren.

  • Hoe slaat u getekende overeenkomsten veilig op? Hoe zorgt u ervoor dat deze documenten onaangepast, in veilige handen blijven? Signicat biedt services om uw documenten veilig en fraudebestendig te archiveren, zelfs nadat de overeenkomst is beëindigd.