Skip to content
DevelopersSupport
Zoeken

EN world

Signicat
SignicatSignicat
  • Identity
    • Identity Broker
      • MySignicat
      • Functionaliteiten
      • Adapters
    • Signicat Identity Hub
    • eHerkenningsmakelaar
    • Veilige authenticatie
    • Identiteitsverificatie
    • eID’s
  • Access
    • Access Management
    • Mobiel
    • Multifactorauthenticatie
    • MyOwnIdP
  • Signing
    • Signicat Electronic Signatures
    • Signicat Sign Portal
  • Sectoren
    • Zorg
    • Overheid
    • Financieel
    • Pensioen
    • Verzekeringen
    • Transport
    • Energie
    • Retail
  • Actueel
    • Nieuws en persberichten
    • Whitepapers en blogs
    • Evenementen en webinars
  • Signicat
    • Over ons
    • Partners
      • Partnerprogramma
      • Partner Portal
    • Support
      • Identity Broker FAQ
    • Werken bij Signicat
    • Klantcases
    • Contact
  • eHerkenning
    • eHerkenningsmakelaar
  • Identity
    • Identity Broker
      • MySignicat
      • Functionaliteiten
      • Adapters
    • Signicat Identity Hub
    • eHerkenningsmakelaar
    • Veilige authenticatie
    • Identiteitsverificatie
    • eID’s
  • Access
    • Access Management
    • Mobiel
    • Multifactorauthenticatie
    • MyOwnIdP
  • Signing
    • Signicat Electronic Signatures
    • Signicat Sign Portal
  • Sectoren
    • Zorg
    • Overheid
    • Financieel
    • Pensioen
    • Verzekeringen
    • Transport
    • Energie
    • Retail
  • Actueel
    • Nieuws en persberichten
    • Whitepapers en blogs
    • Evenementen en webinars
  • Signicat
    • Over ons
    • Partners
      • Partnerprogramma
      • Partner Portal
    • Support
      • Identity Broker FAQ
    • Werken bij Signicat
    • Klantcases
    • Contact
  • eHerkenning
    • eHerkenningsmakelaar

Financiële sector

Je bent hier:
  1. Home
  2. Sectoren
  3. Financieel

Uw financiële diensten veilig ontsluiten voor klanten en prospects?

Uitdaging

Klanten willen snel en gemakkelijk gebruikmaken van uw online financiële diensten. Prospects vragen om een soepele onboarding. Tegelijkertijd moet u voldoen aan strenge wetgeving.

Onze oplossing

Met de Identity & Access-oplossingen van Signicat digitaliseert u inlog- en onboardingprocessen eenvoudig via diverse eID’s.

Voordelen

Signicat reduceert de complexiteit en maakt een einde aan papieren aanmeldprocessen.

Uw uitdagingen

De financiële sector is de afgelopen jaren sterk gedigitaliseerd. Dat zorgt op het gebied van authenticatie en onboarding voor diverse uitdagingen.

  • Het onboardingproces moet 100 procent betrouwbaar zijn
  • Vertrouwelijkheid van klantgegevens moet altijd gegarandeerd zijn
  • De verscheidenheid aan standaarden en inlogmethoden is groot

Steeds meer dienstverlening vindt online plaats. Dat biedt veel gemak en efficiencyvoordelen voor u en de klant. Authenticatie en onboarding vormen daarbij echter een uitdaging. Want hoe weet u dat de gebruiker daadwerkelijk degene is die hij of zij zegt te zijn? Bovendien moet u voldoen aan de KYC (Know Your Customer)-wetgeving om bij bijvoorbeeld een kredietaanvraag witwaspraktijken te voorkomen. Dat vraagt om een waterdicht en betrouwbaar onboardingproces. De vertrouwelijkheid van klantgegevens en de kwaliteit van uw dienstverlening staan op het spel.

Inlog- en onboardingprocessen verlopen nog vaak via de post. Het versturen van gebruikersnamen en toegangscodes op papier kent echter diverse nadelen. Klanten moeten vaak enkele dagen wachten op hun accountgegevens. Dat is niet alleen frustrerend, maar daarmee verliest u ook momentum. Bovendien zijn deze processen arbeidsintensief, en (dus) kostbaar en foutgevoelig. Daarnaast: wie zegt dat degene die de brief opent ook daadwerkelijk de gerechtigde persoon is? Volledig digitale authenticatiemiddelen versnellen dit proces. Maar al snel belandt u in een woud van verschillende standaarden en inlogmethoden.

Voordelen

  • Snelle en betrouwbare onboarding
  • Betrouwbare authenticatie die voldoet aan wet- en regelgeving
  • U sluit meerdere eID’s aan via één verbinding
  • Nieuwe eID’s zijn eenvoudig toe te voegen
  • Via MySignicat regelt u alles zelf

De kracht van Signicat

Signicat ondersteunt de digitalisering in de financiële sector. Met onze Identity & Access-oplossingen loggen klanten makkelijk en veilig in met een online identificatiemiddel naar keuze. Ook versnelt u het onboardingproces van nieuwe klanten.

Wilt u meer weten over onze oplossingen voor uw sector?

Neem contact op

Onze oplossingen

De Identity & Access-oplossingen van Signicat bieden een oplossing voor deze complexiteit. Via de Signicat Identity Broker biedt u vanuit een portaal eenvoudig alle gewenste digitale inlogmiddelen aan.

Daarmee bent u verlost van het `papieren’ authenticatie- en onboardingproces. Via het beheerportaal MySignicat beheert u bovendien eenvoudig alle aangesloten eID’s en de bijbehorende certificaten. De rechten die gebruikers hebben binnen hun omgeving zijn eenvoudig in te stellen.

Wij zijn diep geworteld in de Nederlandse samenleving. Samen zorgen we voor een veilige en betrouwbare financiële dienstverlening die voldoet aan (inter)nationale standaarden. Zo voldoet u eenvoudiger aan de wetgeving en profiteren u en uw klanten van gebruiksgemak en vlotte aanmeld- en onboardingprocessen.

Onze klanten

Benieuwd naar welke klanten wij op dit moment al hebben aangesloten?

Producten van Signicat vervullen een kritische rol binnen de infrastructuur van onder meer Menzis, de Belastingdienst, Achmea, VECOZO, Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, Ministerie van Justitie, tientallen gemeenten, diverse ziekenhuizen en steeds meer private dienstverleners.

Lees hoe onze klanten de samenwerking met Signicat ervaren.

Lees meer
Motion Blur of People Walking in the City

eID´s

Met een elektronisch identificatiemiddel (eID) hebben uw klanten, medewerkers of cliënten een veilige toegang tot uw online dienst en/of mijn-omgeving. Er zijn diverse van deze inlogmiddelen beschikbaar die u naar keuze kunt ontsluiten, met ieder hun eigen voordelen en gebruiksscenario’s.

iDIN

iDIN is een dienst van de banken waarmee consumenten zich online kunnen identificeren, inloggen en leeftijd bevestigen. Via iDIN kunnen…

Lees meer

eHerkenning

eHerkenning is met name geschikt voor publieke organisaties die online diensten veilig toegankelijk willen maken voor ondernemers en zelfstandige professionals.…

Lees meer

My Own IdP

Met MyOwnIdP kunnen dienstverleners hun eigen inlogsysteem met username-wachtwoord blijven gebruiken naast of in plaats van andere eID’s. Een voordeel…

Lees meer

Google

Gebruikers kunnen zich via hun Google-account aanmelden bij sites en webapplicaties van derden. Google biedt diverse extra mogelijkheden, zoals herstel…

Lees meer
  • Sectoren
  • Financieel
  • Transport
  • Verzekeringen
  • Zorg
  • Over ons
  • Support
  • Security
  • Onze certificeringen
Signicat

Kamer van Koophandel 24444001 Rotterdam
BTW NL819935177B01
Bank IBAN NL 04 ABNA 054 717 7100

© Signicat 2020 -

  • Disclaimer
  • Privacy statement
  • Terms & Conditions

Go to Top
Signicat bundelt krachten met Nederlandse identityspecialist Connectis en creëert het meest geavanceerde platform voor digitale identiteiten in Europa.
Ga verder