Wat onze klanten zeggen

Lees hoe onze klanten de samenwerking met Signicat ervaren.

Klantcases van Signicat

De oplossingen van Signicat vervullen een kritische rol binnen de infrastructuur van onder meer de Rabobank en andere financiële dienstverleners, de Belastingdienst, Achmea, VECOZO, Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, Ministerie van Justitie, tientallen gemeenten, diverse ziekenhuizen en steeds meer private dienstverleners.

“We hebben direct ‘ja’ gezegd tegen het Digital Identity Platform van Signicat. Signicat voldoet aan onze hoge eisen en levert een hoge kwaliteit.”

“We weten zeker dat een klant goed is geïdentificeerd, en weten bijvoorbeeld dat de ondernemer niet een BKR-registratie heeft, op een sanctielijst staat of op een lijst met politically exposed persons. Met Signicat grossieren we in zekerheden, en dat vinden we essentieel.”

“Signicat biedt voor ons de beste identificatietool, die bovendien eenvoudig was te integreren in onze eigen applicatie.”

“Signicat biedt een heel mooi portal voor identificatie dat wij via onze eigen applicatie beschikbaar stellen aan onze klanten”, legt Van Staalduinen uit. “Zij kunnen via onze website gebruikmaken van dit portal om de eigen cliënten te identificeren.” 

“Het team van Signicat heeft de gewenste oplossing met een ongekende snelheid voor ons gerealiseerd.”

“Met het Signicat Sign Portal sluit de routering van documenten beter aan op hoe de adviespraktijk vandaag de dag verloopt”, constateert Wassink. Hij ziet dan ook dat adviseurs de oplossing snel omarmen. “We bieden de adviseur een efficiënt alternatief voor het printen, scannen, opslaan en mailen van bestanden, en de klant een beleving die veel beter past bij de huidige tijd.”

"Door bij een betaling de IBAN en naam combinatie te controleren, neemt bank- en identiteitsfraude bij online bankieren met 81% af."

SurePay controleert jaarlijks meer dan 1 miljard online betalingen en heeft miljoenen checks uitgevoerd voor organisaties. Door SurePay te combineren met de op KYC/AML gerichte identiteitsverificatie oplossingen van Signicat wordt onboarding voor zowel de klant als dienstverlener stukken eenvoudiger.

Signicat ondersteunt 30+ elektronische ID’s, document scanning en register look ups waarmee organisaties de identiteit van (nieuwe) gebruikers kunnen verifiëren. Door vervolgens de database van Surepay te raadplegen worden zowel die identiteit als de bankrekeninggegevens automatisch gecontroleerd.

“De implementatie duurde slechts een maand en we vonden het indrukwekkend hoe snel en eenvoudig de uitrol verliep.” ANVA

ANVA bouwt softwareoplossingen die klanten in staat stellen om efficiënt en gemakkelijk te werken. Klanten zijn verzekeringsmaatschappijen, hypotheekinstellingen en financiële dienstverleners. Ze verwerken dus vertrouwelijke gegevens van cliënten. Na de bekrachtiging van de AVG in Europa ontstond er bij klanten van ANVA behoefte aan een manier om ervoor te zorgen dat vertrouwelijke gegevens en informatie veilig digitaal met cliënten konden worden uitgewisseld.

“Het is niet eenvoudig om een partner te vinden met wie je op één lijn zit, maar Signicat ziet de toekomst hetzelfde.” Rabobank

Traditionele instellingen worden steeds meer bedreigd door fintech-bedrijven, challenger-banken en grote technologiebedrijven. Rabobank realiseerde zich dat de bestaande dienstverlening werd bedreigd door commodificatie en desintermediatie van concurrenten.

Signicat sluit gemeente Duiven, Westervoort, Zevenaar en RSD de Liemers aan op eHerkenning

Bij veel overheidsinstanties is digitalisering van de dienstverlening aan burgers en ondernemers een belangrijk aandachtspunt. Zo ook voor Duiven, Westervoort, Zevenaar en RSD de Liemers. Deze Liemerse gemeenten zetten een belangrijke stap in de digitalisering door producten voor ondernemers aan te bieden via eHerkenning. Signicat (voorheen Connectis) zorgde voor de aansluiting.

Met eHerkenning kunnen ondernemers veilig inloggen op overheidswebsites, bijvoorbeeld om een subsidie of vergunning aan te vragen. “In ons geval kun je denken aan het aanvragen van een vergunning voor een standplaats op de markt, of een parkeervergunning”, licht Annette Born, adviseur digitale dienstverlening van RID De Liemers toe.

 

Juni 2019

Aansluiting Hoogheemraadschap de Stichtse Rijnlanden op eHerkenning en eIDAS

Hoogheemraadschap de Stichtse Rijnlanden (HDSR) zorgt in de provincie Utrecht en een klein deel van Zuid-Holland voor ‘veilige dijken, schoon water en droge voeten’. Daarnaast heeft HDSR dienstverlenende taken. Zo verleent het hoogheemraadschap vergunningen aan burgers die iets in of om het water willen doen.

Signicat (voorheen Connectis) heeft in samenwerking met de portaalleverancier van HDSR gezorgd voor de aansluiting van het klantcontactsysteem van HDSR op eHerkenning. HDSR zet de eHerkenningsdiensten van Signicat nu in voor de interne communicatie en zorgt ervoor dat ondernemers met eHerkenning kunnen inloggen op het digitaal loket. Ook de aansluiting op het landelijke eIDAS-knooppunt is door Signicat geregeld. Niet-Nederlandse EU-inwoners die bijvoorbeeld eigenaar zijn van landgoederen in het gebied kunnen nu met hun eigen nationale inlogmiddel een vergunning bij HDSR aanvragen.

Dennis van Noort van HDSR: “De technische support is goed bereikbaar en pakt zaken snel op. We hebben niet voor niets een contract voor meerdere jaren afgesloten, en nu kijken we of we alle koppelingen met eID’s met Signicat kunnen regelen. Dat zou weer een schakel in de keten schelen.”

 

April 2019

Praktijkervaring gemeente

De gemeente Wassenaar was als eerste Nederlandse gemeente aangesloten op het eIDAS inlognetwerk. Erik Hoorweg is adviseur en innovator klantcontact bij de Werkorganisatie Duivenvoorde en nauw betrokken bij het eIDAS project: “Aansluiten op eIDAS is niet moeilijk, het kost alleen wat tijd”.

“In onze gemeenten wonen veel expats en met de aansluiting op eIDAS heeft die groep veel makkelijker toegang tot onze diensten. Ze kunnen nu met hun eigen nationale eID inloggen en hoeven niet eerst een DigiD aan te vragen.

De aansluiting op eIDAS op zich was geen ingewikkeld of moeilijk proces voor ons als gemeente, we hebben ons bijvoorbeeld nooit hoeven verdiepen in de techniek. Dat aspect heeft Signicat (voorheen Connectis) in samenwerking met onze ICT-partner verzorgd.

Ons aandeel lag in het digitaliseren en vertalen van alle diensten en formulieren. Dat ging om ongeveer twintig formulieren geschikt maken in het Engels en dat was een tijd- en arbeidsintensief proces. Ik wil gemeenten sterk adviseren zo snel mogelijk aan te sluiten op eIDAS netwerk, zodat er tijd is om dat goed voor te bereiden.”

Gemeenten live met eHerkenning

Samenwerkingsverband Dimpact ontwikkelde het digitale Bedrijvenloket. Bedrijven loggen hierop in via eHerkenning en kunnen zo eenvoudig online zakendoen met de gemeente.

Gemeente Zwolle lanceerde met onze hulp als een van de eerste gemeenten in Nederland eHerkenning.

Mijn Bedrijvenloket gemeente Coevorden aangesloten

Als onderdeel van het offensief om de optimale dienstverlening te bereiken, maakt de gemeente Coevorden voortaan gebruik van eHerkenning.

Wij sloten de gemeente Coevorden aan op het netwerk van eHerkenning als onderdeel van de samenwerking met Dimpact.

Provincies gebruiken eHerkenning voor toestemming vuurwerk

Samen met onze partner iWelcome realiseerden we de aansluiting van het Interprovinciaal Overleg (IPO) op eHerkenning.

Hiervoor ontwikkelde Signicat op basis van haar .NET-adapter een ASP.NET-applicatie waarmee de leverancier van IPO eenvoudig al haar klanten op eHerkenning aan kon sluiten.