Skip to content
DevelopersSupport
Zoeken

EN world

Signicat
SignicatSignicat
  • Identity
    • Identity Broker
      • MySignicat
      • Functionaliteiten
      • Adapters
    • Signicat Identity Hub
    • eHerkenningsmakelaar
    • Veilige authenticatie
    • Identiteitsverificatie
    • eID’s
  • Access
    • Access Management
    • Mobiel
    • Multifactorauthenticatie
    • MyOwnIdP
  • Signing
    • Signicat Electronic Signatures
    • Signicat Sign Portal
  • Sectoren
    • Zorg
    • Overheid
    • Financieel
    • Pensioen
    • Verzekeringen
    • Transport
    • Energie
    • Retail
  • Actueel
    • Nieuws en persberichten
    • Whitepapers en blogs
    • Evenementen en webinars
  • Signicat
    • Over ons
    • Partners
      • Partnerprogramma
      • Partner Portal
    • Support
      • Identity Broker FAQ
    • Werken bij Signicat
    • Klantcases
    • Contact
  • eHerkenning
    • eHerkenningsmakelaar
  • Identity
    • Identity Broker
      • MySignicat
      • Functionaliteiten
      • Adapters
    • Signicat Identity Hub
    • eHerkenningsmakelaar
    • Veilige authenticatie
    • Identiteitsverificatie
    • eID’s
  • Access
    • Access Management
    • Mobiel
    • Multifactorauthenticatie
    • MyOwnIdP
  • Signing
    • Signicat Electronic Signatures
    • Signicat Sign Portal
  • Sectoren
    • Zorg
    • Overheid
    • Financieel
    • Pensioen
    • Verzekeringen
    • Transport
    • Energie
    • Retail
  • Actueel
    • Nieuws en persberichten
    • Whitepapers en blogs
    • Evenementen en webinars
  • Signicat
    • Over ons
    • Partners
      • Partnerprogramma
      • Partner Portal
    • Support
      • Identity Broker FAQ
    • Werken bij Signicat
    • Klantcases
    • Contact
  • eHerkenning
    • eHerkenningsmakelaar

Veelgestelde vragen over de Signicat Identity Broker

Je bent hier:
  1. Home
  2. Signicat Identity Management
  3. Identity Broker FAQ

Heeft u een vraag over de Signicat Identity Broker? Bekijk dan de onderstaande veelgestelde vragen of de documentatie pagina. Staat uw vraag er niet tussen? Neemt u dan gerust contact op met onze technische support afdeling.

Contact technical support
Bekijk documentatie

Waar bent u naar op zoek?

Opzetten van een (eHerkenning) aansluiting op de Signicat Identity Broker

Wat wordt verstaan onder aansluiting?

Door aan te sluiten op de Signicat Identity Broker is het mogelijk voor uw klanten om gebruik te maken van het inloggen via eHerkenning/eIDAS, DigiD en andere SSO mogelijkheden.

Wat is er nodig om een (eHerkenning) aansluiting te kunnen opzetten?

Voor het aansluiten op de Signicat Identity Broker, dient u een aantal gegevens bij ons aan te leveren. Deze zijn als volgt:

  • Contract
  • Zelfverklaring
  • PKI overheidscertificaat (G3 of EV SSL)
  • OIN (Organisatie-identificatienummer)

Voor een aansluiting op eHerkenning dient met het aanleveren van deze bestanden, ook een verbinding te worden opgezet. Dit doet u door het aanleveren van uw metadata en de dienstencatalogus.

Hoe wordt een verbinding tot stand gebracht?

Voor het opzetten van een aansluiting, moet er eerst een verbinding opgezet worden.Een verbinding wordt op gezet door middel van het uitwisselen van metadata bestanden.

Door gebruik te maken van de Signicat Adapter en deze te integreren in uw applicatie kunt u de metadata laten genereren. Als u geen gebruikt maakt van de Signicat Adapter en u wilt aansluiten op eHerkenning, kunt u uw eigen metadata aanleveren conform de regels van het Afsprakenstelsel.

Wat voor bestanden dienen er aangeleverd te worden om een eHerkennings-verbinding op te zetten?

Om de eHerkennings-verbinding op te kunnen zetten hebben wij metadata en een dienstencatalogus in .xml formaat nodig. Deze dienen te voldoen aan de eisen zoals deze gesteld zijn in het Afsprakenstelsel.

U kunt voorbeelden van de metadata en dienstencatalogus vinden op de volgende pagina´s:

Dienstverlener & Makelaar eisen: https://afsprakenstelsel.etoegang.nl/display/as/Interface+specifications+DV-HM

Metadata eisen: https://afsprakenstelsel.etoegang.nl/display/as/DV+metadata+for+HM

Dienstencatalogus eisen: https://afsprakenstelsel.etoegang.nl/display/as/Service+catalog

Is het nodig om voor eIDAS en eHerkenning een aparte verbinding op te zetten?

Dit is zeker niet het geval, eHerkenning en eIDAS kunnen over dezelfde verbinding ontsloten worden. Er hoeft dus geen aparte verbinding te worden opgezet voor de verschillende eID´s.

Dienstnamen in de Dienstencatalogus

Binnen eHerkenning kunnen er diensten worden opgegeven door deze in te voeren in de Dienstencatalogus.

Het is hierbij van belang om duidelijke namen te hanteren. U dient altijd een duidelijke naam voor de dienst te kiezen.

De naam van de dienst is hierbij belangrijk. Bijvoorbeeld de namen ‘Dienst 1’ & ‘Dienst gemeente X’ zullen niet duidelijk genoeg zijn voor de gebruiker.

De gebruiker dient aan de hand van de naam van de dienst te weten wat hij hier mee kan doen. Gaat het bijvoorbeeld om subsidie aanvragen, noem de dienst dan ook ‘Subsidie aanvragen’.

Mocht u hulp nodig hebben met de keuze van de dienstnaam, dan kunnen wij u hierbij helpen.

Stuur hiervoor een bericht naar technicalsupport@connectis.nl

Uitfaseren 1.9

Overstappen op een nieuwe versie van eHerkenning, waar moet ik rekening mee houden?

Vanaf 1 januari 2021 worden eHerkenning-versies ouder dan 1.9 niet meer ondersteund. Bij het upgraden naar de nieuwste versie (eHerkenning 1.13) moeten dienstverleners die zijn aangesloten op de eHerkenningsmakelaar onder andere met de volgende zaken rekening te houden: 

  • Nieuwe metadata van EH Signicat inlezen

De metadata zijn te bereiken via https://eh01.connectis.nl/metadata/. De betreffende versie van de metadata dient ingelezen te worden in de applicatie van de dienstverlener. Datum en tijdstip moeten afgestemd worden met technical support, omdat het inlezen aan de kant van Signicat gelijktijdig moet gebeuren. 

  • Certificaat toevoegen aan dienstencatalogus

Sinds de introductie van eHerkenning 1.13 is het verplicht dat er een certificaat wordt toegevoegd aan de dienst in de dienstencatalogus. Op onze documentatiepagina staat beschreven hoe u dit kunt doen. 

  • Format voor Level of Assurance 

Het oude format voor de betrouwbaarheidsniveaus (Level of Assurance, LOA) is veranderd naar urn:etoegang. De specificaties per LOA kunt u vinden op deze website. 

  • Wijziging SAML Response

De SAML Response wordt op een andere manier teruggestuurd: 

1.13 ActingSubjectID (EncryptedID) met daarin het specific pseudonym van de gebruiker. Voorheen kwam deze terug in het NameID.

1.13 LegalSubjectID (EncryptedID) met daarin het identificerende kenmerk van de vertegenwoordigde instantie. Dit kan een KvK-nummer zijn, maar bijvoorbeeld ook een RSIN-nummer of een BSN bij een eenmanszaak. 

De 1.13-attributen moeten gedecrypt worden. De SSO-broker kan de decryptie verzorgen.

Vanaf 1.9 ontvangen dienstverleners het KvK-nummer (in urn:etoegang:1.9:EntityConcernedID:KvKnr). Daarvoor werd het KvK-nummer geformatteerd naar het organisatie-identificatienummer (OIN).  

  • Nieuwe functionaliteit per versie van eHerkenning

U kunt de releasenotes van de verschillende eHerkenning-versies hier terugvinden. 

  • Artifact Binding

Vanaf eHerkenning 1.9 is Artifact Binding op de response verplicht. Hierbij moet een clientcertificaat meegestuurd worden vanaf de client (Mutual TLS). Het gebruikte clientcertificaat dient in de metadata opgenomen te worden. Dit mag hetzelfde certificaat zijn als het signingcertificaat. De SSO-broker kan nog wel via POST/Redirect aanbieden. 

  • Subdossiernummer

Indien u nog gebruikmaakt van een subdossiernummer, dan moet u overstappen op het vestigingsnummer (urn:etoegang:1.9:ServiceRestriction:Vestigingsnr). Meer informatie vindt u hier. 

  • SAML Advice

Standaard komt er een Advice-element mee vanaf eHerkenning 1.11, waarin de assertions van de AD en MR zitten. Het is mogelijk om dit voor uw verbinding uit te schakelen. Hiervoor kunt u contact opnemen met technical support.

  • AuthnRequest

Vanaf eHerkenning 1.9 kunnen dienstverleners door middel van de AuhtnRequest een AttributeConsumingServiceIndex meevragen. Hiermee wordt er direct gemapped naar de index van de dienst uit de Dienstencatalogus.

Maakt u gebruik van de Signicat Identity Broker? Dan sluiten wij u aan op nieuwe koppelvlakken en heeft u hier zelf geen omkijken naar. U kunt de Signicat Identity Broker gratis uitproberen.

Wat zijn verplichte en optionele versies bij eHerkenning?

eHerkenning kent twee typen versies: verplichte en optionele updates. De oneven versies zoals 1.13, 1.11 en 1.9 veranderen het koppelvlak en zijn cruciaal voor een veilige en stabiele
werking. Organisaties moeten deze versies verplicht doorvoeren.

De even versies zoals 1.10 en 1.12 zijn optioneel en bieden aanvullende functionaliteit.

Vragen over uw verbinding

Hoe zorg ik ervoor dat gebruikers vanaf een aparte inlogknop direct naar de eIDAS Berichtenservice worden gestuurd?

Het is verplicht om een aparte knop te gebruiken voor het inloggen met eIDAS. Indien u nog geen aparte inlogknop heeft, dient u hiervoor wijzigingen door te voeren. Alle dienstverleners dienen ervoor te zorgen dat er een aparte inlogknop op hun portaal geplaatst wordt.
Indien u bent aangesloten op de Signicat Identity Broker en selectie van eID’s door uw gebruikers vindt plaats op de Signicat Identity Broker, kunt u ons Technical Supportteam verzoeken om verdere technische wijzigingen voor uw organisatie te regelen.
Indien uw organisatie is aangesloten op de Signicat Identity Broker en selectie van eID’s vindt plaats op uw portaal, of als u bent aangesloten op de Signicat eHerkenningsmakelaar dan kunt u d.m.v. het ‘Scoping’ attribuut de gebruiker direct naar de eIDAS Berichtenservice doorsturen. Dit kan door het volgende attribuut in het authenticatieverzoek op te nemen:
Voor productie
<samlp:Scoping xmlns:samlp=”urn:oasis:names:tc:SAML:2.0:protocol”>
<samlp:IDPList xmlns:samlp=”urn:oasis:names:tc:SAML:2.0:protocol”>
<samlp:IDPEntry ProviderID=”urn:etoegang:EB:00000004000000149000:entities:0001″ xmlns:samlp=”urn:oasis:names:tc:SAML:2.0:protocol”/>
</samlp:IDPList>
</samlp:Scoping>
Voor pre-productie
<samlp:Scoping xmlns:samlp=”urn:oasis:names:tc:SAML:2.0:protocol”>
<samlp:IDPList xmlns:samlp=”urn:oasis:names:tc:SAML:2.0:protocol”>
<samlp:IDPEntry ProviderID=”urn:etoegang:EB:00000004000000149000:entities:9009″ xmlns:samlp=”urn:oasis:names:tc:SAML:2.0:protocol”/>
</samlp:IDPList>
</samlp:Scoping>
Voor meer informatie, zie ook de interface specificaties DV-HM

Voor dienstverleners op de Signicat Identity Broker:

In het geval dat uw omgeving aangesloten is op eHerkenning/eIDAS middels de Signicat Identity Broker, dan hoort uw IDP scoping lijst uitgebreid te worden met een extra entry.

Dit kunt u bijv. op de volgende wijze uitvoeren: 

<samlp:Scoping xmlns:samlp=”urn:oasis:names:tc:SAML:2.0:protocol”>
<samlp:IDPList>
<samlp:IDPEntry ProviderID=”urn:etoegang:HM:00000003244440010000:entities:9632″/>
<samlp:IDPEntry ProviderID=”urn:etoegang:EB:00000004000000149000:entities:9009″/>
</samlp:IDPList>
</samlp:Scoping>

Hoe test ik mijn verbinding op pre-productie?

Door de overgang naar eHerkenning 1.13 is het vanaf nu niet meer mogelijk om 1.9 te selecteren als u inlogt op pre-productie. Kies tijdens het testen daarom voor UP Signicat AD 1.13 PreProd (zie voorbeeld afbeelding).

Kan ik verschillende dienstverleners op 1 verbinding aansluiten?

Een verbinding is gekoppeld aan het OIN (Organisatie-identificatienummer) van de dienstverlener. Het is niet mogelijk om meerdere OIN’s te koppelen aan een verbinding.

Hoeveel diensten kan ik over 1 verbinding laten ontsluiten?

U kunt maximaal 9999 diensten laten ontsluiten verdeeld over 1 of meerdere verbindingen.

Heb ik voor iedere dienst een nieuwe verbinding nodig?

Nee, u kunt meerdere diensten gebruiken via dezelfde verbinding.

Kan ik mijn oude eHerkennings-verbinding omzetten naar een nieuwe verbinding?

Ja, dat is uiteraard mogelijk en ook verstandig om te doen. U kunt hiervoor het beste contact opnemen met onze sales afdeling. Zij kunnen u advies geven met betrekking tot uw bestaande contract en wat er dient te gebeuren om aan te sluiten op een andere versie van onze Identity Broker.

Wat voor certificaten kan ik gebruiken voor een eHerkennings-verbinding?

Voor eHerkenning dient u PKIOverheid certificaten aan te leveren voor zowel onze pre-productie als productieomgevingen. Dit is ook een vereiste vanuit het Afsprakenstelsel.

Wat voor adapters zijn er beschikbaar?

Onze adapters zijn beschikbaar in Java en .NET. Meer informatie over de Signicat Adapters.

Is er documentatie beschikbaar? En waar kan ik deze vinden?

Wij bieden een checklist aan voor het aansluiten op onze Identity Broker. Daarnaast hebben wij, op aanvraag, ook een voorbeeld template voor de dienstencatalogus.

Voor overige documentatie over onze diensten kunt u naar onze documentatiepagina.

Werkt de Signicat adapter multi-tenant of dien ik op mijn dienstverlening per tenant een adapter in te stellen?

Het is niet nodig om per tenant een adapter te installeren. De Signicat adapter ondersteund multi-tenant.

Privacy

Privacy en security bij Signicat

Signicat levert een bedrijfskritisch onderdeel van de IT-infrastructuur aan haar klanten. Onze specialisten werken daarom doorlopend aan de veiligheid van ons platform en ontwikkelen deze continu door. We zorgen ervoor dat de oplossing aan de laatste veiligheidsnormen voldoet.

In ons proces zijn in alle stappen securitychecks ingebouwd: van ontwerp tot en met productie en implementatie van onze software. Dit wordt bovendien onafhankelijk gecontroleerd en gecertificeerd.

Signicat neemt de privacy van uzelf en uw klanten zeer serieus. Wij voldoen aan de meest recente veiligheidsvoorschriften u kunt deze o.a. vinden op onze certificering pagina. 

De authenticaties zelf zijn beveiligd door middel van end-to-end encryptie. Wij zien dus geen gevoelige data van gebruikers. Onze systeembeheerders monitoren 24/7 onze systemen. Dit zorgt ervoor dat de beschikbaarheid van uw diensten gegarandeerd wordt.

Dien ik een extra verwerkers-overeenkomt te sluiten in het kader van AVG?

Signicat hecht het hoogste belang aan een zorgvuldige en veilige omgang met uw data. In het kader van eHerkenning zijn wij volgens het afsprakenstelsel Elektronische Toegangsdiensten verantwoordelijke in de zin van de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Signicat is verantwoordelijk voor uw persoonsgegevens die wij verwerken. In die hoedanigheid houden wij ons aan de toepasselijke privacywetgeving. Verder houdt deze verantwoordelijkheid in dat Signicat de rechten van de betrokkenen waarborgt en streeft naar een zo hoog mogelijk beveiligingsniveau. Doordat Signicat verantwoordelijke is in het kader van eHerkenning hoeft u geen verwerkersovereenkomst met ons te sluiten. Meer informatie kunt u vinden op de website van het afsprakenstelsel.

Wat ziet Signicat aan informatie?

Signicat kan niet meelezen wát of welke informatie er wordt verzonden, omdat deze wordt versleuteld. Signicat ziet alleen de manier waarop deze informatie wordt verzonden.

Waar vindt de verwerking van authenticatieverzoeken plaats?

De datacenters van Signicat staan in Nederland.

Polymorfe decryptie en pseudoniemen

Wat is polymorfe decryptie

eHerkenning en eIDAS zorgen ervoor dat de persoonlijke identiteit bij inloggen alleen zichtbaar zijn voor de dienstverlener waar een gebruiker inlogt. Dit gebeurt door technische versleuteling van deze gegevens zoals van het BSN en het daarvan afgeleide pseudonym.

Wat is de nieuwe decryptie component voor de ontsleuteling van polymorfe pseudoniemen?

Logius heeft in oktober 2019 nieuwe component gelanceerd, die zorgt voor ontsleuteling van de versleutelde gegevens, de polymorfe pseudoniemen (PP). Deze component heet decryptie- of ECSDSA component. Het is een nieuwe structuur die zorgt voor meer mogelijkheden en daarnaast voor een vergrote veiligheid.

Wat verandert er voor u?

Het gaat om ontsleuteling van polymorfe pseudoniemen die worden gebruikt voor herkenning van een gebruiker die inlogt:Versleutelde Identiteit (VI) zoals het versleutelde BSN, en het Versleutelde Pseudoniem (VP).

  • De datastructuur verandert, deze bevat meer velden
  • Het ondertekeningsalgoritme wijzigt (nu: EC-Schnorr, wordt: ECSDSA).

Een van de voordelen van de nieuwe structuur is dat in geval van bijvoorbeeld een organisatiewijziging of wijziging van het gebruikte certificaat, migratie wordt ondersteund. U kunt hierdoor eerdere gebruikers blijven identificeren met hetzelfde pseudonym.

Welke stappen dient u te zetten?

Indien u de Signicat adapter gebruikt, verandert er niets. De Signicat adapter neemt u de decryptie van polymorfe pseudoniemen uit handen. Wij zorgen ervoor dat de nieuwe vorm van ontsleuteling na installatie van de update automatisch wordt verwerkt.

Indien u niet werkt met de Signicat adapter kunt u deze alsnog aanvragen of de technische implementatie zelf verwerken in uw software. Instructies voor installatie in de software vindt u op deze technische specificatiepagina’s.

Wanneer moet de decryptiecomponent geïmplementeerd zijn in de software?

Op dit moment is nog niet bepaald op welke termijn de decryptiecomponent technisch geïnstalleerd moet zijn in uw software voor ontsleuteling van de polymorfe pseudoniemen. Signicat zal u op de hoogte stellen van de termijn en waakt er met Logius voor dat deze redelijk is. Tot die tijd kunnen de nieuwe en de oude gangbare decryptie component naast elkaar gebruikt worden.

Connectis wordt Signicat

Wie / wat is Signicat?

Signicat is een Noorse specialist in digitale identiteiten, opgericht in 2006. Momenteel heeft Signicat 250 medewerkers in negen landen (Nederland, België, Roemenië, Noorwegen, Zweden, Denemarken, Finland, Duitsland en Portugal).

Wat zijn de belangrijkste producten van Signicat?

Signicat biedt de meest uitgebreide suite van oplossingen voor digitale identiteitsverificatie en authenticatie wereldwijd via één koppeling. Het Digital Identity Platform van Signicat bestaat uit vier belangrijke productgroepen:

  • Identiteitsverificatie
  • Identiteitsvalidatie
  • Authenticatie
  • Elektronische ondertekening

Waarom heeft Signicat Connectis overgenomen?

Signicat en Connectis zijn natuurlijke bondgenoten. We opereren in verschillende markten, maar onze oplossingen zijn vergelijkbaar en complementair aan elkaar. Door de overname van Connectis door Signicat ontstaat een bedrijf dat zijn klanten nog beter kan bedienen dankzij het delen van technologische innovaties en door het samenbrengen van expertise.

Wie zijn de aandeelhouders van Signicat?

Signicat heeft drie groepen aandeelhouders:

  • De primaire eigenaar is Nordic Capital, dat in april 2019 een meerderheidsbelang in Signicat heeft gekocht.
  • Viking Venture bezit ongeveer 30%.
  • Signicat-medewerkers zijn eigenaar van de overige aandelen.

Wat gebeurt er met Connectis?

Connectis gaat nu verder onder de naam van Signicat. De afgelopen maanden zijn we druk bezig geweest met de integratie van onze producten, diensten, bedrijfsprocessen en branding. De naamswijziging is een logische volgende stap. Tegelijkertijd blijft de missie van Connectis ongewijzigd. Onze experts zijn gemotiveerder dan ooit om u als klant zo goed mogelijk te ondersteunen. Als onderdeel van Signicat krijgen we hiervoor meer slagkracht.

Wat merk ik als klant van de overname?

De Connectis-website houdt op te bestaan. Alle informatie over de dienstverlening van Connectis is vanaf nu te vinden op https://www.signicat.nl. We blijven gebruikmaken van onze socialmedia-accounts, maar deze krijgen wel de naam en huisstijl van Signicat. De e-mailadressen van Connectis worden niet meer gebruikt.

Wat betekent dit voor de Connectis-producten die ik gebruik?

MyConnectis, CIAM, Connectis Identity Broker en de eHerkenningsmakelaar blijven werken zoals ze dat altijd deden. Wel worden deze applicaties qua look en feel in lijn gebracht met de huisstijl van Signicat. Ook krijgen ze een andere naam: https://www.signicat.nl.

Connectis Identity Broker wordt Signicat Identity Broker
Connectis eHerkenningsmakelaar wordt Signicat eHerkenningsmakelaar
Connectis Identity & Access Management wordt Customer Identity & Access Management
MyConnectis wordt MySignicat en is vanaf nu bereikbaar op my.signicat.pro

Blijft de naam van jullie eHerkenningsmiddelen wel We-ID?

De eHerkenningsmiddelen van Connectis zijn vorig jaar inderdaad ondergebracht onder de naam We-ID, om klanten van deze dienst makkelijker direct te laten schakelen met de juiste  klantenservice. Connectis bleef daarnaast bestaan, omdat ons bedrijf naast eHerkenning ook andere diensten levert.
Inmiddels heeft Connectis de krachten gebundeld met Signicat, een van de grootste Europese leveranciers van online identificatiediensten. Samen gaan we nu verder onder de naam Signicat.
Wij blijven eHerkenningsmiddelen leveren vanuit We-ID, hierin verandert dus niets.

Wat gebeurt er met de prijzen voor klanten van Signicat?

Net zoals we het merk Signicat behouden, behoudt Signicat ook de overeenkomsten met hun klanten. Als er wijzigingen in onze klantovereenkomsten nodig zijn, zullen we alle betrokkenen zo lang mogelijk van tevoren op de hoogte stellen.

Wat betekent dit voor support van klanten van Signicat/Connectis?

In dit stadium blijft de support hetzelfde als voorheen, alleen de email adressen wijzigen. U kunt de nieuwe contactgegevens hier vinden.

Ons doel is altijd om de service die we bieden te verbeteren.

Heeft deze verandering gevolgen voor de contractuele afspraken?

Nee, er verandert niets aan uw huidige contract. In de toekomst zijn wijzigingen niet uitgesloten.

Verandert er iets in de facturering?

U ontvangt vanaf nu een factuur van Signicat.

Wie is mijn accountmanager?

U heeft dezelfde accountmanager als in de oude situatie. Wel maakt hij of zij vanaf nu gebruik van een nieuw Signicat-mailadres: voornaam.achternaam@signicat.com. Ook kunt u mailen naar salesnl@signicat.com.

Waar staat het nieuwe kantoor?

De Nederlandse tak van Signicat opereert vanuit het kantoor van Connectis. Het adres is:

Weena 327-329
3013 AL Rotterdam

Waarom bundelen Signicat en Connectis de krachten? Waarom heeft Signicat geen ander bedrijf voor digitale identiteit overgenomen?

Er zijn drie belangrijke drijfveren achter de overname: uitbreiding, technologie en talent. 

  • Groei: Signicat is de toonaangevende leverancier van identity oplossingen in de Benelux en werkt samen met 350 organisaties om meer dan 14 miljoen klanten te identificeren. De Benelux-markt wordt een van de snelst groeiende in Europa vanwege krachtige en brede publiek-private samenwerking zoals eHerkenning.
  • Technologie: Signicat en Connectis zijn toonaangevend op het gebied van technologie. Door onze technologiesuites te verenigen, creëren we het meest uitgebreide digitale identiteitsplatform in Europa. Signicat ‘identiteitsintegraties – zoals eHerkenning, DigiD en iDIN – zullen van cruciaal belang zijn voor ons toekomstige marktsucces.
  • Talent: het 52-koppige team van Signicat heeft ruim 12 jaar ervaring op het gebied van digitale identiteit. Dit baanbrekende team heeft diepgaande expertise op het gebied van IAM, Identity Broking en eID

Is Signicat het komende jaar verdere overnames te doen?

Signicat blijft openstaan ​​voor mogelijkheden om de technologie achter zijn digitale identiteitsplatform te versterken en zijn bereik in grotere adresseerbare markten uit te breiden door middel van overnames.

Algemene vragen

Wijzigen van UUID´s

Iedere dienst in de Dienstencatalogus van eHerkenning heeft een UUID. Dit is een uniek nummer die kenmerkend is voor een bepaalde dienst. Machtigingen die aan de eHerkenningsmiddelen van eindgebruikers zijn gekoppeld, worden op basis van UUID’s uitgegeven.

Bij het opvoeren van een nieuwe dienst, krijgt de dienst een UUID. Bij kleine wijzigingen moet de UUID altijd gelijk blijven.

Bij grote wijzigingen aan bestaande diensten (denk hierbij bijvoorbeeld aan het betrouwbaarheidsniveau) moet de UUID worden veranderd. Dit betekent dat eindgebruikers ook opnieuw deze (nieuwe) dienst moeten koppelen aan hun eHerkenningsmiddel om toegang te krijgen.

Het is dus belangrijk dat bij kleine wijzigingen de UUID gelijk blijft, anders heeft dit tot gevolg dat eindgebruikers niet meer kunnen inloggen en opnieuw een dienst moeten koppelen aan hun eHerkenningsmiddel.

Waar kan ik storing en onderhoudsmeldingen vinden?

Stelselwijde storingen kunt u vinden op de storingspagina van Logius: Storing en onderhoud

Hoe kan ik een klacht indienen?

Bij Signicat vinden we het belangrijk dat onze klanten tevreden zijn over onze dienstverlening. Wij zijn daarom continu bezig om onze diensten verder te optimaliseren.

Voor salesgerelateerde en algemene vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met uw vaste contactpersoon van de afdeling sales. Voor technische vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met onze afdeling technical support.

Mocht u onverhoopt niet tevreden zijn, dan zoeken wij graag samen met u naar een oplossing. Voor klachten ten aanzien van de Signicat Identity Broker, eHerkenningsmakelaar of CIAM oplossingen kan dit door een email te sturen naar klachten@connectis.nl.

U ontvangt hierop een ontvangstbevestiging en een binnen welke termijn wij verwachten een oplossing te vinden.

Als ik eHerkenning aansluit, krijg ik dan standaard eIDAS erbij?

Dit is niet standaard, maar afhankelijk van het contract dat u met Signicat afsluit. eHerkenning en eIDAS kunnen wel over dezelfde verbinding ontsloten worden. Neem hiervoor contact op met sales@connectis.nl.

Wij zijn aangesloten op een ouder koppelvlak van eHerkenning. Waarom is het noodzakelijk om te upgraden?

In de toekomst worden oudere versies niet meer ondersteund vanwege verscherpte privacy en security wetgeving. Dit betekend dat het noodzakelijk is om de aansluitingen op het koppelvlak te blijven upgraden.

Wat is een PKI overheid certificaat?

PKI staat voor Public Key Infrastructure; een digitaal paspoort, waarmee u op een veilige manier online data kunt uitwisselen met onder andere overheidsinstanties en de Belastingdienst.

PKI is een internationale standaard als het gaat om ondertekening van gegevens en berichten. U kunt daarom op diverse manieren aan een PKI-certificaat komen. Voor de overheid is dat niet voldoende. De overheid stelt dat u een PKIoverheid certificaat nodig heeft. Een PKIoverheid certificaat is een regulier PKI-certificaat, maar dan uitgegeven door een Certificate Authority (CA) welke door de overheid bevoegd verklaard is. Zij moeten voldoen aan strenge eisen van de overheid.

Ik lever diensten voor een overheidsinstelling. Kan ik zelf een PKI overheid certificaat aanvragen?

Ja, dat kan. Meer informatie kunt u vinden op de volgende pagina (pkioverheid.nl)

Wat is een OIN?

Dit is een Organisatie Identificatienummer of ook wel Overheidsidentificatienummer genoemd. U gebruikt deze om u als organisatie te kunnen identificeren.

Wat voor protocollen hanteert Signicat?

Signicat hanteert SAML, OpenID Connect en gedeeltelijk OAuth. 

Welke eID´s worden door de Signicat Identity Broker ondersteund?

De Signicat Identity Broker ontsluit een keur aan eID-standaarden. Zo bieden we support voor DigiD, eHerkenning, iDIN, eIDAS, Facebook, Google en alle op standaard SAML-gebaseerde eID´s. Met de Signicat Identity Broker heeft u nog maar één verbinding nodig om al deze eID´s aan te sluiten. Kijk voor meer informatie over de eID´s op onze vernieuwde eID pagina. 

Wanneer voert Signicat onderhoud uit op de Identity Broker?

Onderhoud op onze Identity Broker, vindt ´s nachts of in het weekend plaats zodat u er zo min mogelijk van merkt.

Connectis en Signicat bundelen de krachten (april 2020)

Wie / wat is Signicat?

Signicat is een Noorse specialist in digitale identiteiten, opgericht in 2007. Momenteel heeft Signicat 180 medewerkers in 9 landen (Noorwegen, Zweden, Denemarken, Finland, Nederland, Duitsland en Portugal).

Wat zijn de belangrijkste producten van Signicat?

Signicat biedt de meest uitgebreide suite van oplossingen voor digitale identiteitsverificatie en authenticatie wereldwijd via één koppeling. Het Digital Identity Platform van Signicat bestaat uit vier belangrijke productgroepen:

  • Identiteitsverificatie
  • Identiteitsvalidatie
  • Authenticatie
  • Elektronische ondertekening

Wie zijn de aandeelhouders van Signicat?

Signicat heeft drie groepen aandeelhouders:

  • De primaire eigenaar is Nordic Capital, dat in april 2019 een meerderheidsbelang in Signicat heeft gekocht.
  • Viking Venture bezit ongeveer 30%.
  • Signicat-medewerkers zijn eigenaar van de overige aandelen.

Waarom heeft Signicat Signicat overgenomen?

Signicat en Connectis zijn natuurlijke bondgenoten en werken aan vergelijkbare, complementaire technologieën en modellen in verschillende markten. Door de overname van Connectis door Signicat ontstaat een bedrijf dat haar klanten beter kan bedienen dankzij het delen van technologische innovaties en door het samenbrengen van twee van de leidende teams op het gebied van digitale identiteit.

Waarom bundelen Signicat en Signicat de krachten? Waarom heeft Signicat geen ander bedrijf voor digitale identiteit overgenomen?

Er zijn drie belangrijke drijfveren achter de overname: uitbreiding, technologie en talent. 

  • Groei: Signicat is de toonaangevende leverancier van identity oplossingen in de Benelux en werkt samen met 350 organisaties om meer dan 14 miljoen klanten te identificeren. De Benelux-markt wordt een van de snelst groeiende in Europa vanwege krachtige en brede publiek-private samenwerking zoals eHerkenning.
  • Technologie: Signicat en Signicat zijn toonaangevend op het gebied van technologie. Door onze technologiesuites te verenigen, creëren we het meest uitgebreide digitale identiteitsplatform in Europa. Signicat ‘identiteitsintegraties – zoals eHerkenning, DigiD en iDIN – zullen van cruciaal belang zijn voor ons toekomstige marktsucces.
  • Talent: het 52-koppige team van Signicat heeft ruim 12 jaar ervaring op het gebied van digitale identiteit. Dit baanbrekende team heeft diepgaande expertise op het gebied van IAM, Identity Broking en eID

Wat gebeurt er met de overeenkomsten voor klanten van Connectis?

Op dit moment blijven alle overeenkomsten met onze klanten hetzelfde. Als er wijzigingen in onze klantovereenkomsten nodig zijn, zullen we alle betrokkenen zo lang mogelijk van tevoren op de hoogte stellen.

Wat betekent dit voor support van klanten van Signicat?

In dit stadium blijft de support hetzelfde. Er kunnen in de toekomst veranderingen optreden, maar ons doel is altijd om de service die we bieden te verbeteren.

Wat betekent dit voor de businessplannen van Signicat?

Signicat blijft haar aanbod in heel Europa uitbreiden en brengt haar expertise op het gebied van digitale identiteiten naar België, Duitsland, Nederland en daarbuiten. Deze overname geeft Signicat niet alleen een grotere vertegenwoordiging in de Benelux, maar geeft het bedrijf ook gespecialiseerde technologieën en diepgaande expertise, vooral in identiteitsprogramma’s van de overheid.

Is Signicat voornemens volgend jaar verdere overnames te doen?

Signicat blijft openstaan ​​voor mogelijkheden om de technologie achter zijn digitale identiteitsplatform te versterken en zijn bereik in grotere adresseerbare markten uit te breiden door middel van overnames.

Algemene vragen

Wijzigen van UUID´s

Iedere dienst in de Dienstencatalogus van eHerkenning heeft een UUID. Dit is een uniek nummer die kenmerkend is voor een bepaalde dienst. Machtigingen die aan de eHerkenningsmiddelen van eindgebruikers zijn gekoppeld, worden op basis van UUID’s uitgegeven.

Bij het opvoeren van een nieuwe dienst, krijgt de dienst een UUID. Bij kleine wijzigingen moet de UUID altijd gelijk blijven.

Bij grote wijzigingen aan bestaande diensten (denk hierbij bijvoorbeeld aan het betrouwbaarheidsniveau) moet de UUID worden veranderd. Dit betekent dat eindgebruikers ook opnieuw deze (nieuwe) dienst moeten koppelen aan hun eHerkenningsmiddel om toegang te krijgen.

Het is dus belangrijk dat bij kleine wijzigingen de UUID gelijk blijft, anders heeft dit tot gevolg dat eindgebruikers niet meer kunnen inloggen en opnieuw een dienst moeten koppelen aan hun eHerkenningsmiddel.

Waar kan ik storing en onderhoudsmeldingen vinden?

Stelselwijde storingen kunt u vinden op de storingspagina van Logius: Storing en onderhoud

Hoe kan ik een klacht indienen?

Bij Signicat vinden we het belangrijk dat onze klanten tevreden zijn over onze dienstverlening. Wij zijn daarom continu bezig om onze diensten verder te optimaliseren.

Voor salesgerelateerde en algemene vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met uw vaste contactpersoon van de afdeling sales. Voor technische vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met onze afdeling technical support.

Mocht u onverhoopt niet tevreden zijn, dan zoeken wij graag samen met u naar een oplossing. Voor klachten ten aanzien van de Signicat Identity Broker, eHerkenningsmakelaar of CIAM oplossingen kan dit door een email te sturen naar klachten@connectis.nl.

U ontvangt hierop een ontvangstbevestiging en een binnen welke termijn wij verwachten een oplossing te vinden.

Als ik eHerkenning aansluit, krijg ik dan standaard eIDAS erbij?

Dit is niet standaard, maar afhankelijk van het contract dat u met Signicat afsluit. eHerkenning en eIDAS kunnen wel over dezelfde verbinding ontsloten worden. Neem hiervoor contact op met sales@connectis.nl.

Wij zijn aangesloten op een ouder koppelvlak van eHerkenning. Waarom is het noodzakelijk om te upgraden?

In de toekomst worden oudere versies niet meer ondersteund vanwege verscherpte privacy en security wetgeving. Dit betekend dat het noodzakelijk is om de aansluitingen op het koppelvlak te blijven upgraden.

Wat is een PKI overheid certificaat?

PKI staat voor Public Key Infrastructure; een digitaal paspoort, waarmee u op een veilige manier online data kunt uitwisselen met onder andere overheidsinstanties en de Belastingdienst.

PKI is een internationale standaard als het gaat om ondertekening van gegevens en berichten. U kunt daarom op diverse manieren aan een PKI-certificaat komen. Voor de overheid is dat niet voldoende. De overheid stelt dat u een PKIoverheid certificaat nodig heeft. Een PKIoverheid certificaat is een regulier PKI-certificaat, maar dan uitgegeven door een Certificate Authority (CA) welke door de overheid bevoegd verklaard is. Zij moeten voldoen aan strenge eisen van de overheid.

Ik lever diensten voor een overheidsinstelling. Kan ik zelf een PKI overheid certificaat aanvragen?

Ja, dat kan. Meer informatie kunt u vinden op de volgende pagina (pkioverheid.nl)

Wat is een OIN?

Dit is een Organisatie Identificatienummer of ook wel Overheidsidentificatienummer genoemd. U gebruikt deze om u als organisatie te kunnen identificeren.

Wat voor protocollen hanteert Signicat?

Signicat hanteert SAML, OpenID Connect en gedeeltelijk OAuth. 

Welke eID´s worden door de Signicat Identity Broker ondersteund?

De Signicat Identity Broker ontsluit een keur aan eID-standaarden. Zo bieden we support voor DigiD, eHerkenning, iDIN, eIDAS, Facebook, Google en alle op standaard SAML-gebaseerde eID´s. Met de Signicat Identity Broker heeft u nog maar één verbinding nodig om al deze eID´s aan te sluiten. Kijk voor meer informatie over de eID´s op onze vernieuwde eID pagina. 

Wanneer voert Signicat onderhoud uit op de Identity Broker?

Onderhoud op onze Identity Broker, vindt ´s nachts of in het weekend plaats zodat u er zo min mogelijk van merkt.

Staat uw vraag er niet tussen? U kunt onze Technical support afdeling bereiken van maandag tot vrijdag van 9:00 tot 17:30 uur via e-mail technicalsupport@connectis.nl.

  • Sectoren
  • Financieel
  • Transport
  • Verzekeringen
  • Zorg
  • Over ons
  • Support
  • Security
  • Onze certificeringen
Signicat

Kamer van Koophandel 24444001 Rotterdam
BTW NL819935177B01
Bank IBAN NL 04 ABNA 054 717 7100

© Signicat 2020 -

  • Disclaimer
  • Privacy statement
  • Terms & Conditions

Go to Top
Signicat bundelt krachten met Nederlandse identityspecialist Connectis en creëert het meest geavanceerde platform voor digitale identiteiten in Europa.
Ga verder